همه قشرها آداب اسلامی را در انتخابات حفظ کنند
همه قشرها آداب اسلامی را در انتخابات حفظ کنند
من از همه قشرها از همه ملت می خواهم که آداب اسلامی خودشان را نسبت به همه امور خصوصا در انتخابات حفظ کنند و مبادا خیال کنند که مبارزات انتخاباتی عبارت از این است که به دیگران بد بگویند و کارشکنی کنند.

به گزارش ترشیز خوان، امروز در این برهه حساس از تاریخ انقلاب اسلامی که به زودی در دوم اسفندماه ۹۸، با انتخاب افراد اصلح توسط مردم رقم خواهد خورد بیش از هر زمان دیگری به بصیرت و هوشیاری نیاز داریم؛ لذا بر آن شدیم تا گزیده‌ایی هر چند کوتاه از رهنمودهای حکیمانه امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را در اینجا بیاوریم.

 

«آن چیزی که الان لازم است بر همه آقایان بر همه شما جوانان بزرگان و بر همه قشرهای ملت این است که چشمهایشان را باز کنند با مطالعه با دقت افرادی که تعیین می کنند صفات خاصی را داشته باشند : اول اینکه مومن باشند مومن به این نهضت باشند جمهوری اسلامی را بخواهند طرفدار مردم باشند امین باشند اسلامی باشند شرقی و غربی نباشند انحرافات مکتبی نداشته باشند».

 

«انتخاب کنندگان قبل از رفتن به سر صندوق انتخابات منتخبین خود را با تحقیق و دقت کامل روی یک ورقه بنویسند که در وقت رای دادن با ذهن حاضر رای بدهند و لازم است که خودشان مستقیما رای خود را به صندوق بیندازند و به احدی اطمینان نکنند که فرصت طلبان در کمینند».

 

«من از همه قشرها از همه ملت می خواهم که آداب اسلامی خودشان را نسبت به همه امور خصوصا در انتخابات حفظ کنند و مبادا خیال کنند که مبارزات انتخاباتی عبارت از این است که به دیگران بد بگویند و کارشکنی کنند».

 

«ما با فریاد، محمدرضاخان را بيرون کردیم. شما خیال می کنید با تفنگ بیرون کردیم؟ با فریاد، با «اللَّه اکبر»! این قدر «اللَّه اکبر» بر مغز این ها کوبیده شد که خودشان را باختند و فرار کردند. از این مملکت رفتند. مسلمین باید فریاد بزنند، گمان نکنند که فریاد و شعار فایده ندارند. خیر، شعار فایده دارد، اما اگر همه فریاد بزنند. فریاد منِ تنها هیچ چیز نیست. فریاد یک محله، یک شهر هیچ چیز نیست.ما باید هرچه فریاد داریم، به سر این ها بزنیم. هرچه فریاد دارید، بر سر آمریکا بکشید».

صحیفه نور، جلد ١٢، صفحه ٢٨٢

 

در این روزها ممکن است ملیگراهای بی‌فرهنگ برای از بین بردن خون شهدای عزیز و نابودی عزت و افتخار مردم، تبلیغات مسموم خویش را آغاز نمایند. که ان شاء الله ملت عزیز ما با بصیرت و هوشیاری جواب همه فتنه‌ها را خواهد داد.

امام خمینی(ره) / ۲۹ تیر ۱۳۶۷

 

«ملي‌گراها اگر بودند، به راحتى در مشكلات و سختي‌ها و تنگناها دست ذلت و سازش به طرف دشمنان دراز مى‏كردند؛ و براى اينكه خود را از فشارهاى روزمره سياسى برهانند، همه كاسه ‏هاى صبر و مقاومت را يكجا مى‏ شكستند و به همه ميثاق‌ها و تعهدات ملى و ميهنى ادعايى خود پشت پا مى‏ زدند».

صحیفه امام؛ ج۲۱؛ ص۹۸ || ۲۹ تیر ۱۳۶۷

 

«به همه ملت به همه قوای انتظامی اطمینان می دهم که امر دولت اسلامی اگر با نظارت فقیه و ولایت فقیه باشد آسیبی بر این مملکت وارد نخواهد شد. گویندگان و نویسندگان نترسند از حکومت اسلامی، و نترسند از ولایت فقیه».

صحیفه نور، جلد ٩، صفحه ۱۷۱

 

انتهای پیام/

  • منبع خبر : صحیفه نور