نتوانستم نسبت به بحران کرونا ماسک بی تفاوتی بزنم
نتوانستم نسبت به بحران کرونا ماسک بی تفاوتی بزنم
جوان خیراندیش کاشمری که نمی‌توانست نسبت به بحران کرونا و احتکار ماسک بی تفاوت باشد موفق شد علاوه بر راه اندازی کارگاه تولید ماسک باعث اشتغال تعدادی از بانوان سرپرست خانوار شود.

به گزارش پایگاه خبری ترشیزخوان؛ این روزها ویروسی به جان مردم جهان افتاده که در حال حاضر بهترین و تنها راه حل ممکن برای جلوگیری از شیوع بیشتر آن رعایت بهداشت فردی و مهم تر از آن در خانه ماندن است و قطعا طبیعی است که همه نباید و نمی‌توانند خانه نشین شوند.

پزشکان و پرستاران که با عنوان مدافعان سلامت در خط مقدم جنگ بیولوژیک کنونی قرار دارند و دیگر اقشار که چرخ تهیه اقلام ضروری جامعه به همت آنها می‌چرخد و بویژه جوانانی که نتوانستند نسبت به اوضاع کشورشان ماسک بی‌تفاوتی بزنند در این دسته قرار دارند.

خبرنگار ما به یک کارگاه تولید ماسک رفته است که بانی مالی آن جوان خیراندیشی از دیار کهن ترشیز است و موفق شده با نظارت و تأییدیه مرکز بهداشت علاوه بر تولید ماسک در محیطی کاملا بهداشتی باعث اشتغالزایی حدود ۱۰ نفر از بانوان شود که در ادامه بیشتر آشنا می‌شوید.

 

ترشیزخوان: لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید که چطور شد تصمیم گرفتید کارگاه تولید ماسک راه اندازی کنید؟

اردشیر سلیمانی هستم و مدیریت یک مجموعه پوشاک را به عهده دارم و در چنین شرایطی نمی‌توانستم بی تفاوت باشم و در آغاز کار با همکاری آموزش و پرورش شهرستان که مکان و چرخ خیاطی در اختیارم گذاشتم موفق شدم با سرمایه‌ایی حدود ۲۰ میلیون تومان این کارگاه را راه اندازی کنم.

ترشیزخوان: جرقه‌ایی که باعث شد این کارگاه را راه اندازی کنید چه بود؟

زمان شیوع ویروس کرونا، در مشهد بودم و متوجه شدم که متأسفانه عده‌ایی دست به احتکار ماسک زدند و مردم با کمبود و نبود ماسک مواجه شدند و البته گرانی هم مزید بر علت شده بود.

به گونه‌ایی که قیمت یک ماسک ساده از ۱۰۰۰ تومان به هفت الی ۹ هزار تومان رسیده بود و ماسک فیلتردار به ۳۵ الی ۴۰۰۰۰ هزار تومان و متأسفانه در چنین شرایطی که حداقل به حکم انسان بودن باید کنار هم باشیم عده‌ایی با جان مردم، بازی می‌کردند؛ برای همین تصمیم گرفتم در کنار دیگر خیرین تلاش کنم تا در شهرستان خودمان کمبود ماسک نداشته باشیم و خانواده هم تشویقم کردند.

 

ترشیزخوان: با راه اندازی این کارگاه زمینه اشتغال نعدادی از بانوان شهرستان را هم فراهم کردید لطفا توضیح بیشتری بدهید؟

با توجه به اوضاع نامساعد اقتصادی که در شرایط کنونی بر کشور ما حاکم است و مخصوصا که در حال حاضر ویروس منحوس کرونا مزید بر علت شده و بر وضعیت اقتصادی خانواده‌ها هم تأثیر گذاشته تصمیم گرفتیم با یک تیر حداقل دو نشان بزنیم که با همکاری نجمه صاحب زمانی، نویسنده دفاع مقدس و  مدیر کمیسیون خواهران شهرستان، تعدادی از بانوان سرپرست خانوار شناسایی و به صورت داوطلبانه و خیرخواهانه در کارگاه مشغول به کار شدند و حقوقی که دریافت می‌کنند دستمزد واقعی آنها نیست و امید دارم خیرین دیگری به جمع ما اضافه شوند تا عملکرد بهتر و بیشتری ارائه دهیم.

البته داریم افرادی که در خانه یا دیگر کارگاههای تولیدی به صورت کاملا رایگان مشغول به تولید ماسک هستند و این مهم در جای جای کشورمان مشهود است و مردم ما ثابت کردند که بویژه در مواقع بحران در صحنه‌اند.

 

ترشیزخوان: حرف آخر؟

واقعا نمی دانم چرا با این حجم وسیع اطلاع رسانی و تذکرات پزشکان، بعضی افراد توصیه‌های مسئولین بهداشت را جدی نمی‌گیرند و رعایت نمی‌کنند. خواهش می‌کنم که این افراد هم در خانه‌ بمانند و رعایت کنند، مخصوصا فردا که روز طبیعت است خاضعانه تقاضا دارم بخاطر حفظ جان عزیزانمان هم که شده در خانه بمانیم تا به امید خدا هر چه زودتر جشن پیروزی را بگیریم و از زحمات شبانه روزی مدافعان سلامت قدردانی کنیم.

خبرنگار و تنظیم خبر: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/