رزمایش کمک مؤمنانه در فرح آباد کاشمر برگزار شد/لبیک یا خامنه‌ایی، لبیک یا حسین است
رزمایش کمک مؤمنانه در فرح آباد کاشمر برگزار شد/لبیک یا خامنه‌ایی، لبیک یا حسین است
مردم ولایتمدار و بانشاط روستای فرح آباد با حضور به موقع خود در صحنه‌های انقلاب ثابت کردند که راه شهدایشان را ادامه می‌دهند و اکنون هم با شرکت در رزمایش کمک مؤمنانه بار دیگر به ندای رهبر خود لبیک گفتند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیزخوان؛ روستای فرح آباد در پنج کیلومتری شهرستان کاشمر قرار دارد که حدود ۷۹۰ خانوار در این روستا زندگی می‌کنند.

مردم ولایتمدار و خیراندیش این روستا ۱۲ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند و مفتخر به وجود چهار آزاده و ۲۰ جانباز دفاع مقدس در روستا هستند  و ثابت کردند که در هر شرایطی پای انقلاب ایستادگی می‌کنند و اکنون که اکثر مردم ما به دلیل ویروس منحوس کرونا دچار مشکلات عدیده شدند باز هم به صحنه آمدند تا با قدمی یا درهمی بتوانند مشکل گشا باشند و یاور مظلومان و نیازمندان.

خبرنگار ما در ماه مبارک رمضان مصادف با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در همین راستا مصاحبه‌ایی ترتیب داده که در ادامه آمده است.

فاطمه امینی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج کوثر کاشمر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در سالروز میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع)  از تهیه و توزیع ۱۰۰ بسته مواد غذایی توسط پایگاه بسیج ام کلثوم روستای فرح آباد خبر داد و اظهار داشت:  ارزش هر بسته معیشتی ۱۲۰ هزار تومان است که فرمانده پایگاه با همکاری شورا و هیئت امنای مسجد و خیرین روستا این اقدام خداپسندانه را انجام دادند.

 امینی گفت: رزمایش کمک مؤمنانه در لبیک به فرمان حضرت آقا در راستای مواسات و همدلی با نیازمندان است که از نیمه شعبان و با همکاری هیئت امنای مساجد و خیرین برنامه ریزی و شروع شده و خوشبختانه همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به فعالیت دیگر پایگاهها در همین راستا بیان کرد: روستای فرح آباد کاشمر با همراهی پایگاه مقاومت بسیج «ام کلثوم» هم اکنون دارای سه صندوق قرض الحسنه است و توانایی مالی دارند که در هر ماه حدود ۱۷ میلیون تومان وام به متقاضیان ساکن روستا پرداخت کنند.

فرمانده حوزه کوثر کاشمر یادآور شد: تا کنون حدود ۴۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه و بدون احتیاج به بوروکراسی اداری به متقاضیان پرداخت شده و این یکی از اقدامات پسندیده‌ایی است که در حوزه اقتصاد توسط پایگاههای مقاومت بسیج انجام می‌شود.

در ادامه‌ جهت توضیحات بیشتر مصاحبه‌ایی با فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ام کلثوم  روستای فرح آباد انجام دادیم که تقدیم شما می‌شود.

اعظم افتاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ترشیزخوان؛ اظهار داشت: روستای فرح آباد در پنج کیلومتری شهرستان کاشمر قرار دارد که حدود ۷۹۰ خانوار در این روستا زندگی می‌کنند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ام کلثوم روستای فرح آباد گفت: مردم ولایتمدار این روستا ۱۲ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند و مفتخر به وجود چهار آزاده و ۲۰ جانباز دفاع مقدس در روستا هستیم.

وی بیان داشت: حدود ۱۴ الی ۱۵ سال است که این پایگاه در راستای فعالیتهای فرهنگی، اقتصادی و تربیتی و ترویج و تقویت ارزشهای اسلامی فعالیت می‌کند و راه اندازی صندوق قرض الحسنه در زینبیه روستا یکی از اقدامات پایگاه است.

افتاده ادامه داد: ما موفق شدیم در اسفند و فروردین ماه جاری که امکان پرداخت وام از بانک‌ها مقدور نیست و از طرف دیگر شیوع کرونا باعث فلج شدن اکثر امورات ما شده بود به چهار نفر از اهالی روستا وام اشتغالزایی دهیم و به عبارتی هر نفر مبلغ ۱۷ میلیون تومان وام که ملزوم زندگی بود دریافت کردند.

وی افزود: تا اکنون یک میلیارد و پانصد میلیون تومان وام دادیم و حدود سه سال است که با کمک مردم روستا، سه صندوق قرض الحسنه راه اندازی کردیم  که در مجموع در هر برج ۳۵ میلیون وام می‌دهیم.

فرمانده پایگاه ام کلثوم یادآور شد: این نوع اقدامات در حوزه اقتصاد و کمک معیشتی مورد استقبال خانواده‌های روستایی قرار گرفته و این اقدام با هدف کمک به معیشت و اشتغال خانواده‌ها انجام شده است که بعضی وسیله نقلیه و بعضی دام خریداری کردند و این امید را داریم که با همکاری بسیج و سپاه شهرستان بتوانیم خدمات بیشتری ارائه کنیم.

تهیه و تنظیم خبر: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/