رسالت اصلی دانشگاه ها تربیت مدیر تراز انقلاب باشد
رسالت اصلی دانشگاه ها تربیت مدیر تراز انقلاب باشد
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: رسالت اصلی دانشگاه ها تامین نیروی انسانی مورد نیاز نظام و انقلاب است؛ دغدغه مند باشیم و دانشگاه های ما به سمت شناسایی و تربیت افرادی گام بردارند که بتوانند مدیر تراز انقلاب اسلامی باشند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از پایگاه خبری طلوع یزد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس و اعضای هئیت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی این دانشگاه را یکی از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت: این دانشگاه در اوایل انقلاب توانست در حالی که دانشگاه های دولتی جوابگو نبودند به هیجان علم آموزی در کشور پاسخ دهد.

محمد صالح جوکار در این نشست با گرامی داشت یاد و خاطره مسئولان گذشته این دانشگاه اظهار داشت: مدل آموزش در این دانشگاه محض نیوده و دانشجویان در کنار آموزش های تئوری مهارت را نیز فرا می‌گیرند.

نماینده مردم یزد و اشکذر با اشاره به این مطلب که متاسفانه رشته های دانشگاهی ما متناسب با نیاز جامعه تدوین نشده اند گفت: خو‌شبختانه امروزه با درک این موضوع انتخاب رشته بر اساس نیازهای جامعه صورت می‌گیرد و نگاه آموزش و پروش و وزارت علوم نیز باید به سمت رشته های مهارتی باشد.

جوکار تصریح کرد: معتقدیم رشته های دانشگاهی محض جوابگوی جامعه و نیاز شغلی نبوده چرا که دانشجو پس از فارغ التحصیلی مهارتی نیاموخته تا بتواند برای خود شغلی ایجاد کند بنابراین این بخش کار باید تقویت شود چرا که تمایل جامعه نیز به سمت دانشگاه های مهارتی است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه متاسفانه توسعه استان در زمینه های مختلف بر اساس آمایش سرزمینی نبوده و هر کس توانسته در راستای منافع خود اقدامی انجام داده است گفت: به دلیل عدم توجه به همین مسئله بسیاری از امکانات و سرمایه کشور معطل مانده و اگر بر مبنای آمایش سرزمین حرکت کنیم و بدانیم نیازها و زیرساخت های استان چیست و متناسب با نیازهای هر شهرستان رشته های دانشگاهی ایحاد شود دیگر شاهد بلااستفاده بودن امکانات و سرمایه نخواهیم بود.

جوکار از حرکت استان برمبنای آمایش سرزمین درسال جاری خبر داد و ابراز داشت: اگر دانشگاه آزاد نیز بر همین اساس حرکت کند موفقیت های چشمگیر خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که همه دانشگاه ها در چهارچوب اهداف نظام حرکت می کنند تأکید و یادآوری کرد: رسالت اصلی دانشگاه ها تامین نیروی انسانی مورد نیاز نظام و انقلاب است و با توجه به کمبود مدیر در استان باید در این خصوص دغدغه مند باشیم و دانشگاه ها به سمت شناسایی و تربیت افرادی گام بردارند که بتوانند مدیر تراز انقلاب اسلامی باشند.