آیین افتتاح فاز اول مرمت پل چوبی بندر کیاشهر و پارک محله‌ای شیلات برگزار شد
آیین افتتاح فاز اول مرمت پل چوبی بندر کیاشهر و پارک محله‌ای شیلات برگزار شد
آیین افتتاح فاز اول مرمت پل چوبي بندرکیاشهر و همچنین پارک محله‌ای شیلات با حضور احمد آقایی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، «مرتضی عاطفی» شهردار، امام جمعه، اعضاء شوراي اسلامي و جمعی از مسئولین شهری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از پایگاه خبری گیل فام، «مرتضی عاطفی»، ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین و مهمانان در مراسم افتتاح فاز اول پل چوبی بندر کیاشهر گفت: این پل در حدود ۶۰۰ متر است، که در حال حاضر ۴۰۰ متر آن بازسازی شده که شامل ایمن‌سازی حریم کناری و تامین روشنایی می‌باشد و این امر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد هزارتومان انجام شده است و مرمت مابقی پل نیز در بهار سال آینده به همراه احداث سایت پرنده‌نگری انجام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به‌اینکه پل چوبی بندرکیاشهر یکی از نمادها و جاذبه‌های گردشگری این شهر بندری است، بیان کرد: با توجه به فرسودگی این پل، شهرداری با بهره‌گیری از چوب و دیگر سازه‌های همخوان با طبیعت برای جلوگیری از بهم‌خوردن سیمای اکوتوریسم منطقه اقدام به بازسازی کرده است.

در ادامه این مراسم، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه پل چوبی بندرکیاشهر از جمله میراث گرانبهای دهه ۷۰ به منظور جذب گردشگر و تاثیرگذاری در اقتصاد مردم می‌باشد، گفت: پل چوبی بندرکیاشهر به همت شهردار وقت ساخته شد؛ که به دلیل بی‌توجهی مورد فرسودگی قرار گرفت و به دستور ریاست اداره کل و حمایت قوه قضایی شهرستان و بخش، به اصلاح، تعمیر و مرمت این پل اقدام شده است.

احمد آقایی، در پایان توضیح داد: توسعه گردشگری مستلزم ایجاد محیط‌های طبیعی_اجتماعی است و در این امر باید جنبه‌های فرهنگی، ارزشی و عناصر سنتی جوامع محلی مدنظر قرار گیرد.

شهردار بندر کیاشهر همچنین از اتمام بازپیرایی پارک محله‌ای شیلات خبر داد و تشریح کرد: در راستای افزایش سرانه فضای سبز و خدمت‌رسانی به شهروندان، پارک کوی شهید بهشتی مورد بازسازی قرار گرفت.

عاطفی، خاطر نشان کرد: فراهم کردن فضای امن و راحت برای شهروندان با هدف گذراندن وقت در فضایی که دارای امکانات رفاهی استاندارد است، از اهمیت خاصی برخوردار است و در این راستا، توسعه فضای سبز و زیباسازی مناطق شهری و ایجاد پارک محله‌ای در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی در پایان افزود: این پارک با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان در طی مدت زمان دو ماه آماده بهره‌برداری شد.

بابک خاصه خان