لیلة‌القدر انتخابات را دریابیم/ نماینده‌ایی انتخاب کنیم که بیشترین قرابت را با تراز گام دوم انقلاب دارد
لیلة‌القدر انتخابات را دریابیم/ نماینده‌ایی انتخاب کنیم که بیشترین قرابت را با تراز گام دوم انقلاب دارد
یک استاد دانشگاه با بیان اینکه در انتخابات آینده شهید سلیمانی‌ها را معیار قرار دهیم گفت: دوم اسفندماه، لیلۀ القدر است؛ از بین نامزدهای مجلس، فردی را انتخاب کنیم که بیشترین قرابت را با نماینده تراز گام دوم انقلاب دارد.

به گزارش ترشیز خوان،  مهدی بشارت، در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت رقیه (س) کاشمر اظهار داشت: در انتخابات دو مسأله اساسی وجود دارد؛ نخستین مسأله، لزوم مشارکت حداکثری در صحنه انتخابات است چرا که دشمن از حضور حداکثری مردم واهمه دارد.

این استاد دانشگاه گفت: از انتخابات سال ۸۸، غربی‌ها برای حضور، بیشتر تلاش دارند با این نگاه که افراد نفوذی  آنها رأی بیاورند و در رسانه‌های خود هم لیست منتشر می‌کنند و بر خلاف گذشته، تبلیغاتی مبنی بر اینکه در انتخابات شرکت نکنید ندارند.

بشارت افزود: دشمنان نظام  مقدس جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند که زمینه مشارکت جریان غرب را فراهم کنند و از طرفی دیگر تلاش می‌کنند طبقه پایین جامعه که دغدغه عدالت و اقتصاد دارند حضور کمرنگی داشته باشند و در همین راستا فشار اقتصادی را بیشتر می‌کنند تا مردم ناامید شوند و در صحنه حضور پیدا نکنند و این طراحی غربی‌ها است.

متخصص در علوم سیاسی تأکید کرد: دوم اسفندماه سال جاری، لیلةالقدر است و باید برای لیلۀ‌القدر مهیا شویم. مشارکت در انتخابات را به حداکثر برسانیم و اگر دغدغه دین دارید مردم را به حضور حداکثری فراخوانید.

وی بیان داشت: دومین مسأله مهم در مبحث انتخابات، انتخاب اصلح است؛ وظیفه داریم بهترین فرد را از بین نامزدهای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنیم که بیشترین قرابت را با نماینده تراز گام دوم انقلاب دارد.

این استاد دانشگاه گفت: اصلح کسی است که انقلابی باشد و انقلابی فردی است که متخصص و متعهد باشد.

بشارت بیان کرد: شهید قاسم سلیمانی را (که فارغ از همه عنوان‌ها و درجات نظامی، وصیت می‌کند که روی قبرش «سرباز قاسم سلیمانی» نوشته شود و تنها به کلمه سرباز اکتفا می‌کند) معیار قرار دهید چرا که شهید سلیمانی‌ها مرد میدان عمل بودند و روش و منش انقلابی داشتند.

وی ادامه داد: شهید مجید شهریاری وابسته به هیچ جریانی نبود اما انقلابی بود؛ در جریانهای سیاسی هم حضور نداشت اما برای پیشرفت انقلاب و کشور تلاش کرد. بنابراین با معیار قرار دادن شهدای انقلاب، نمایندگانی انتخاب کنیم که در مسیر تشکیل دولت اسلامی و پیشرفت ایران اسلامی کار کنند.

بشارت برای انتخاب اصلح به سه معیار  مهم و اساسی که یک نماینده مجلس باید داشته باشد اشاره و تبیین کرد: یک نماینده مجلس نخست باید در حوزه منطقه‌ایی آشنا به مباحث منطقه خود باشد که چه کاستی‌هایی وجود دارد؟ به مسایل مربوط به کاشمر اشراف داشته باشد چرا که قدم اول در حل مشکل، شناخت مسأله است.

وی بیان کرد: معیار دوم، شناخت مسایل کلان کشور است، مشکل بیکاری، طلاق، اعتیاد و غیره را بشناسد و اگر غیر از این باشد چگونه می‌تواند به وظایف خود در مجلس که یکی از مهمترین آنها نظارت بر عملکرد وزرا و دیگر مسئولین است عمل کند؟!

این استاد دانشگاه که تخصص در حوزه علوم سیاسی دارد گفت: معیار سوم برای شناخت یک نماینده اصلح که هم تخصص و هم تعهد دارد این است که نسبت به مسایل بین‌المللی شناخت داشته باشد؛ اگر یک نماینده مجلس نسبت به مسایل بین‌الملل، شناخت نداشته نباشد در مدت زمان کوتاه ۲۰ دقیقه، برجام را تصویب می‌کند و تحریم‌های ما بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: نماینده اگر تخصص نداشته باشد، لوایح ذبل FATF را تصویب می‌کند و نمی‌داند که فردا مسایل امنیت ما به خطر می‌افتد.

بشارت با بیان اینکه دین مبین اسلام دعوت به تقوا و عدالت می‌کند یادآور شد: هر چه ما اسلامی تر شویم، فساد کمتر می‌شود بنابراین لیلةالقدر انتخابات را دریابیم و انتخابی بر مبنای اسلامیت و انقلاب داشته باشیم.

انتهای پیام/