مرحله دوم رزمایش مؤمنانه در شب میلاد برگزار می‌شود/ ۵۶۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است
مرحله دوم رزمایش مؤمنانه در شب میلاد برگزار می‌شود/ ۵۶۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است
فرمانده سپاه کاشمر گفت: همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع)، مرحله دوم رزمایش مؤمنانه در سطح شهرستان و حومه برگزار می‌شود و تا کنون 5600 بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری ترشیزخوان؛ سرهنگ پاسدار علی یعقوبیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در راستای رزمایش مؤمنانه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در نیمه شعبان سال جاری خواستار مواسات و همدلی نسبت به فقراء و نیازمندان در شرایط حساس کنونی کشور شدند که  سپاه پاسداران بلافاصله با کمک نیروهای مردمی زمینه را برای این اقدام خداپسندانه فراهم کرد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج کاشمر گفت: شهرستان ما هم از این قاعده مستثنی نبوده و پیرو فرمایشات حضرت آقا و دستورات و سلسله مراتبی که ابلاغ شد با همکاری خیرین و هیئت امنای مساجد و پایگاههای مقاومت بسیج و فرماندهان حوزه‌های مقاومت این مهم را در رأس امور قرار دادیم.

وی افزود: در آغاز ماه مبارک رمضان و در اولین مرحله رزمایش حدود ۲۰۰۰ بسته معیشتی توسط پایگاهها و حوزه‌های مقاومت بسیج با همکاری خیرین و هیئت امنای مساجد تهیه شد که بین نیازمندان شناسایی شده توزیع کردیم.

یعقوبیان بیان کرد: قبل از آغاز رزمایش حدود ۳۶۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۴۲۰ میلیون تومان بین مردم و نیازمندان توزیع کردیم و حدود ۱۳ رأس گوسفند در قالب قربانی توسط خیرین به این مهم کمک شده است.

وی ادامه داد: سی و شش هزار و ۳۵۰ پک بهداشتی هم قبل از شروع رزمایش و همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا بین مردم توزیع کردیم.

فرمانده سپاه کاشمر در رابطه با چگونگی شناسایی نیازمندان پاسخ داد: با کمک بهزیستی و کمیته امداد و هیئت امنای مساجد و حوزه های بسیج نیازمندان را به صورت سرزمینی شناسایی کردیم و به عنوان نمونه کسانی که قبلا نیازمند نبودند اما به علت مسأله کرونا دچار آسیب شدند شناسایی شدند.

وی در ادامه گفت‌و‌گو از راه اندازی یک بانک اطلاعاتی به تعداد ۵۶۰۰ خانوار آسیب دیده و نیازمند خبر داد و گفت: مزیت نرم افزار بانک اطلاعاتی ایجاد شده این است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته از تکرار خدمات دهی جلوگیری می‌کند.

یعقوبیان بیان داشت: رزمایش مؤمنانه در سه مرحله انجام می‌شود که مرحله اول قبل از آغاز ماه مبارک رمضان و همزمان با سالروز تأسیس سپاه پاسدارن در دوم اردیبهشت انجام شد و مرحله دوم در نیمه ماه رمضان که مصادف با ولادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) است بزودی انجام و مرحله آخر قبل از عید فطر برگزار می‌شود.

وی ضمن تشکر از اصحاب رسانه جهت اطلاع رسانی و هیئت های مذهبی مساجد و تکایا که همراهی بسار خوبی در این امر مهم دارند یادآور شد: ضروری و شایسته است که همه با رعایت نکات بهداشتی و حضور حداقلی در سطح جامعه، دست به دست هم دهیم تا هر چه زودتر این ویروس منحوس از جامعه ما رخت بربندد.

خبرنگار و تنظیم خبر: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/