اهداء ۱۵۱ سری جهیزیه به زوج‌های جوان کاشمری/ ۷۸ سری مربوط به شهرستان کوهسرخ است
اهداء ۱۵۱ سری جهیزیه به زوج‌های جوان کاشمری/ ۷۸ سری مربوط به شهرستان کوهسرخ است
فرمانده سپاه کاشمر در جمع خبرنگاران از اهداء 151 سری جهیزیه با مشارکت سپاه استان و زوج‌های جوان خبر داد و گفت: تمامی کالاهای خریداری شده در راستای حمایت از کالای ایرانی تهیه شده و تلاش داریم تا پایان سال جاری 100 سری جهیزیه تدارک ببینیم.

به گزارش پایگاه خبری ترشیزخوان؛ ظهر امروز علی یعقوبیان در مراسم اهداء جهیزیه به زوج‌های جوان و در جمع خبرنگاران گفت: امروز ۱۵۱ سری جهیزیه در قالب هشت قلم کالای ایرانی که به صورت مشارکتی تهیه شده به زوج‌های جوان کاشمری و کوهسرخی اهداء می‌شود.

فرمانده سپاه کاشمر بیان داشت: همه اقلامی که خریداری شده کالای ایرانی است و در راستای حمایت از کالای ایرانی و جهش تولید که مد نظر مقام معظم رهبری است این اتفاق افتاده است.

وی گفت: سه ماه اول سال جاری هم ۵۸ سری جهیزیه در قالب ۹ قلم کالا به زوج‌های نیازمند اهداء  کردیم و همین اقدام خداپسندانه یعنی ۵۸ سری جهیزیه دیگر در سه ماهه آخر سال ۹۸ به زوجهای جوان شهرمان تقدیم شده است.

یعقوبیان افزود: دو سری قبل صد در صد توسط مجموعه بسیج سازندگی و سپاه تهیه شده  و این ۱۵۱ سری جهیزیه به صورت مشارکتی انجام شده به عبارتی حدود ۵۰ درصد یعنی چهار میلیون و ششصد هزار تومان را زوجهای جوان پرداخت کردند و مابقی توسط مجموعه سپاه و بسیج سازندگی استان تهیه شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم که این نهضت ادامه داشته باشد و ما تلاش می‌کنیم با هماهنگی سپاه استان و  بسیج سازندگی تا آخر سال ۹۹ حدود ۱۰۰ سری جهیزیه برای زوج‌های نیازمند تهیه کنیم.

فرمانده سپاه کاشمر هزینه هر سری جهیزیه را حدود ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه این کالاها بدون واسطه از کارخانه خریداری شده باعث شد بتوانیم با قیمت بسیار پایین‌تری این اقلام را تهیه کنیم.

وی گفت: قرار بود این اقدام خداپسندانه در قبل از ماه محرم انجام شود اما چون حجم کار زیاد بود و تحویل کالاها از کارخانه‌های مربوطه زمان بیشتری برد این اقدام با ماه محرم و  هفته دولت مقارن شد.

یعقوبیان با بیان اینکه  از ۱۵۱  سری ۷۸ سری مربوط به شهرستان کوهسرخ است که تحویل داده می‌شود تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد از کسانی که برای جهیزیه ثبت نام کردند در این سه مرحله پوشش دادیم و برای ۲۰ درصد باقی مانده تلاش داریم که تا آخر سال این اتفاق بیفتد.

وی در رابطه با نحوه شناسایی زوج‌های جوان گفت: با همکاری اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و حوزه‌های مقاومت بسیج زوج‌های نیازمند شناسایی می‌شوند و در نوبت اهداء جهیزیه قرار می‌گیرند.

فرمانده سپاه کاشمر تأکید کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی مخصوصا برای کسانی که قصد ازدواج دارند از یک طرف تأکید بر این است که ازدواج صورت بگیرد و از طرف دیگر الزامات اولیه شروع زندگی حداقل کالاهای ضروری است که باید تهیه کنند بنابراین همه وظیفه داریم که در این امر مهم مشارکت کنیم.

وی یادآور شد: امیدواریم که خیرین و همه کسانی که علاقه مند هستند در این مسیر کمک کنند و بیش از گذشته در این اقدام خداپسندانه گام بردارند.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/