خیرین ۱۱ میلیارد تومان به آموزش و پرورش کاشمر تعهد دادند/ ۳۹ پروژه در دست اقدام داریم
خیرین ۱۱ میلیارد تومان به آموزش و پرورش کاشمر تعهد دادند/ ۳۹ پروژه در دست اقدام داریم
مدیر آموزش و پرورش کاشمر با اشاره به تعهد 11 میلیارد تومانی خیرین از تعداد 39 پروژه‌ی در دست اقدام خبر داد و گفت: خیر خیراندیشی حدود 26 هزار متر زمین به آموزش و پرورش واگذار کرده است تا در راستای ساخت پروژه‌های آموزش و پرورش هزینه شود.

به گزارش پایگاه خبری ترشیزخوان؛ ظهر امروز همزمان با هفته‌ی بزرگداشت خبرنگار نشست خبری مدیر آموزش و پرورش کاشمر و معاونین با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات خانه‌ی معلم شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

علی طاهریان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر در این نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی با بیان اینکه ما هر ساله در روز خبرنگار جلسه‌ایی را به همین بهانه برگزار می‌کنیم تا دیداری با اصحاب رسانه داشته باشیم اظهار داشت: خوشبختانه شهرستان ما با عنوان یک شهر رسانه‌ایی مطرح است و وجود تعدد نشریات مصداق این سخن است.

طاهریان گفت: نیاز و ضرورت است که در حوزه فرهنگی گامهای مؤثرتری در شهرستان برداشته شود و آموزش و پرورش هم از این مطلب مستثنی نیست اما آنچه که مهم  است همراهی تمامی نهادها است تا فرهنگ اصیل خودمان را به نوجوانان و جوانان امروز معرفی کنیم.

وی از همراهی اصحاب رسانه با آموزش و پرورش تشکر و تصریح کرد: مرکز اسناد آموزش و پرورش کاشمر با رویکرد فرهنگی  در هفته‌ی دولت افتتاح می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر افزود: چنین مرکز اسنادی در خراسان نداریم و می‌توان گفت نخستین مرکز اسنادی است که در شهرستان ما راه‌اندازی می‌شود و تا کنون هزینه‌ی زیادی شده.

طاهریان گفت: افتتاح رصدخانه‌ی دانش‌آموزی در اردوگاه دانش‌آموزی سید مرتضی از  دیگر پروژه‌های ماست و اعتبار پارک مشاهیر هم  با همکاری خیرین تأمین شده شده و امید داریم که بزودی این مهم را اجرایی کنیم.

وی در ادامه‌ی نشست خبری در خصوص زمان بازگشایی مدارس و  چگونگی حضور دانش‌آموزان بیان داشت: مدارس طبق برنامه‌ی ابلاغی از ۱۵ شهریور باز می‌شود و امسال با توجه به وضعیت کرونایی فعلی سه تا وضعیت سفید، زرد و قرمز را برای کیفیت حضور دانش‌آموزان در مدارس پیش‌بینی کردیم.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر تبیین کرد: در وضعیت زرد حضور دانش‌آموزان نیمه حضوری است به عبارتی تدریس هم به صورت  مجازی و  هم به صورت حضوری برگزار می‌شود و در وضعیت قرمز کلاس‌ها با نظارت آموزش و پرورش فقط به صورت مجازی برگزار می‌شود.

طاهریان در خصوص شهریه مدارس گفت: شهریه در مدارس استعدادهای درخشان، نمونه، فرزانگان و شاهد از گذشته بوده و اکنون هم وجود دارد اما در دیگر مدارس دولتی نه تنها برای دانش‌آموزان شهریه نداریم بلکه به دانش‌آموزان نیازمند در حد امکان کمک می‌شود.

وی محتوای آموزشی را دغدغه‌ی اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: توانمندسازی مدیران و معلمان یکی از راهبردهای مهم ماست تا شاهد افت کیفیت تحصیلی دانش‌آموزی نباشیم.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر ابراز کرد: ما بابت بستر اینترنت و پهنای باند در شهرستان با مشکل مواجه هستیم که قرار است بزودی طی جلسه‌ای با فرماندار و رئیس اداره مخابرات این مهم رو بررسی کنیم تا به نتیجه‌‌ی مطلوب برسیم.

طاهریان در ادامه‌‌‌ی نشست خبری به جایگاه ویژه پیشکسوتان و بازنشستگان آموزش و پرورش اشاره کرد و خبر داد: در ۲۵ مردادماه جاری که روز خانواده و تکریم بازنشستگان است دیدار با این عزیزان و عیادت از بیماران در دستور کار است.

وی در پاسخ به یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص اینکه در سال جاری چند تا پروژه جهت افتتاح دارند گفت: در مجموع امسال بیست کلاس درسی به فضای فیزیکی مدارس‌ در دو پروژه‌ی مستقل اضافه می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر افزود: دبستان  دوازده کلاسه در خیابان امام هفت که در مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید و آموزشگاه زنده یاد آقایی و آموزشگاه سه کلاسه‌ی زنده یاد منظمی و دبستان زنده یاد رحیمی در خیابان مدرس ۱۱ که در مجموع ۲۰ کلاس درسی به تعداد کلاس‌های آموزش و پرورش کاشمر در سال جاری اضافه می‌شود.

وی گفت: این سه  مدرسه در اول مهر افتتاح خواهد شد و دو پروژه مرکز اسناد و موزه‌ی علوم در هفته‌ی دولت افتتاح می‌شود و علاوه بر موارد ذکر شده ۳۹ پروژه هم در دست اقدام داریم که  دبستان مهندس فرازمند با تعهد یک میلیارد تومانی خیرین یکی از این پروژه‌هاست که حدود ۸۰۰ میلیون تومان خانواده فرازمند به یادبود  فرزندشان کمک کردند و در حال حاضر هم اداره‌ی نوسازی تعهدات خود را انجام می‌دهند.

طاهریان در پایان ضمن تشکر از خیرین یادآور شد: در سال جاری حدود ۱۱ میلیارد تومان تعهد مشارکت خیرین را برای انجام پروژه‌ها داریم که خیر خیراندیشی به نام آقای خانی حدود ۲۶ هزار متر زمین به آموزش و پرورش واگذار کردند تا در راستای ساخت پروژه‌های آموزش و پرورش هزینه شود.

گفتنی است در پایان مراسم از خبرنگاران و اصحاب رسانه تقدیر و تجلیل شد.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/