عزاداران حسینی حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند/ تا کنون ۱۰۰۰ نفر بیمار کرونایی قرنطینه و بستری داشته‌ایم
عزاداران حسینی حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند/ تا کنون ۱۰۰۰ نفر بیمار کرونایی قرنطینه و بستری داشته‌ایم
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با تأکید به اینکه هیئت‌های عزاداری حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند گفت: تا کنون 1000 نفر بیمار کرونایی را به صورت قرنطینه و بستری داشته ایم که خوشبختانه  90% درصد از بیماران ما بهبود یافته اند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیزخوان؛ محمد جواد یزدانی  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص  وضعیت کرونایی شهرستان اظهار داشت: از تعداد بیماران کرونایی تا کنون ۱۰۰۰ نفر با نتیجه مثبت را به صورت قرنطینه و بستری داشته ایم که تعدادی از بیماران  در خانه ها قرنطینه هستند و تعدادی در بیمارستان تحت نظر پزشکان هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ بیمار شناخته شده و بستری شده اند، گفت: خوشبختانه  ۹۰% درصد از بیماران ما بهبود یافته اند و شهرستان ما کمترین میزان مرگ و میر را در استان خراسان رضوی داشته است.

یزدانی بیان داشت: پزشکان مدافعین سلامت هستند و زحمات زیادی را در طول این سالیان کشیده اند و مخصوصا امسال ویروس کووید ۱۹ باعث شد تا زحمات مضاعفی را داشته باشند  و از خود گذشتی های بسیاری را در مسیر انجام دادند.

وی یاد و خاطره شهدای سلامت را گرامی داشت و  گفت: پزشکان و کادر درمانی در طول این هفت ماه درد و رنج را با خود همراه کردند و برای بهبود وضعیت مردم و همشهریانشان فداکاری های بسیاری را انجام دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر در خصوص شدت بیماری کرونا ابراز کرد: درد های این ویروس در زمان مبتلا شدن بسیار بالاست به طوری که ریه های فرد مبتلا را درگیر می‌کند ‌‌و عمل های دم و بازدم برای فرد دشوار می‌شود و با اینکه بیمار هوشیار است هر لحظه مرگ را حس می کند.

وی ادامه داد: متأسفانه ما با مواردی این چنینی مواجه بودیم و تاسف بیشتر من این است که افرادی در  سن کم مبتلا به این ویروس شدند؛ البته در شهرستان کاشمر تعداد انگشت شماری داشتیم.

یزدانی خطاب به عزاداران حسینی گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس واگیردار کرونا از مردم و بویژه هیئت‌های عزاداری تقاضا دارم  مراسم در محیط باز برگزار شود و ضمن رعایت فاصله های اجتماعی حتما از ماسک استفاده کنند  که ۸۰% درصد مبارزه با کرونا در استفاده از ماسک است.

وی تأکید کرد: مواد ضدعفونی و شوینده در اختیار عزاداران حسینی (ع) قرار بگیرد و افراد مسن و کسانی که به بیماری های دیابت، فشارخون، سرطان مبتلا  هستند در صورت امکان در مراسمات حضور فیزیکی نداشته باشند و مراسمات عزاداری را از فضای مجازی و صدا و سیما پیگیری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر ضمن تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کودکان و خردسالان و عدم حضور این عزیزان در تجمعات بیان کرد: مردم حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند چرا که در شرف فصل زمستان هستیم که به همراه آن بیماری آنفولانزا است و نیاز و ضرورت به مراقبت بیشتری است.

وی در پایان گفت‌و‌گو یادآور شد: هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حتما مجوزشان را از سازمان تبلیغات اسلامی بگیرند تا نکات بهداشتی به نحو احسن رعایت شود و با برنامه‌ریزی بهتری بتوانند مراسمات مذهبی را برگزار کنند.

خبرنگار: مجتبی صاحب زمانی

ویراستار: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/