امسال پیاده روی اربعین در شهرستان کاشمر برگزار نمی‌شود
امسال پیاده روی اربعین در شهرستان کاشمر برگزار نمی‌شود
فرماندار کاشمر با بیان اینکه امسال در شهرستان پیاده‌ روی اربعین برگزار نمی‌شود گفت: وقتی مقام معظم رهبری اشاره می کنند در خانه هایمان بمانیم و از امام حسین (ع) و یارانشان درخواست کنیم که شر کرونا کنده شود حجت بر همه تمام می شود.

به گزارش پایگاه خبری ترشیزخوان؛ به نقل از روابط عمومی فرمانداری کاشمر، چهلمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان در محل سالن همایش های فرمانداری برگزار شد.

مسلم ساقی فرماندار شهرستان کاشمر در چهلمین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان کاشمر با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا هشت سال جنگ تحمیلی اظهارداشت: قطعا ترویج و نهادینه کردن فرهنگ از خودگذشتگی و ایثار و فرهنگ دفاع مقدس در این شرایط سخت کرونا به جامعه و کشور کمک کرده و در ادامه کمک کار جامعه خواهد بود.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان کاشمر افزود: بیماری کرونا در کل کشور روند نزولی را طی نمی کند و در حال حاضر شهرستان ها و استان هایی هستند که از پیک اول کرونا نیز شرایطشان خیلی بد تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اجرا و تبعیت از مصوبات ستاد ملی و پیشگیری و مقابله با کرونا و تاکید معظم له در دیدار ویدئو کنفرانسی با پیشکسوتان دفاع مقدس در خصوص اعلام ستاد مبنی بر ممنوعیت راهپیمائی های اربعین، ضرروت دارد همه مردم متدین و هیاتهای مذهبی دراین شرایط کرونایی و خاص بیش از پیش دقت و مراقبت کنند.

فرماندار با بیان اینکه متاسفانه حساسیت هایمان چه به لحاظ رعایت پروتکل ها، چه به لحاظ زدن ماسک کمتر شده است افزود باید حساسیت ها را مانند روزهای اول حتی بیشتر ادامه دهیم ، ماسک زدن در شهرستان کاشمر متاسفانه خیلی کمتر شده و حتما بایستی تصمیماتی دراین خصوص اتخاذ شود.

فرماندارشهرستان کاشمر با تاکید براینکه خوشبختانه در حال حاضر دانش آموز بستری نداریم و ابتلای حتی یک دانش آموز هم برای ما حساسیت دارد گفت: باید تعاملات آموزش و پرورش با مرکز بهداشت بیشتر از این باشد و تشدید ارتباطات و تعاملات به رفع نواقص و پیشگیری ها کمک خواهد کرد.

فرماندار در خصوص برگزاری مراسم پیاده روی اربعین گفت: با توجه به فضای معنوی ایجاد شده در مراسم پیاده روی اربعین در سنوات گذشته قطعا هر شهروند کاشمری روزشماری می کند برای روز اربعین، اما وقتی مقام معظم رهبری اشاره می کنند در خانه هایمان بمانیم و زیارت هایی که در ادعیه سفارش شده را قرائت و از امام حسین (ع) و یارانشان درخواست کنیم که شر کرونا کنده شود حجت بر همه تمام می شود.

وی گفت امسال در شهرستان پیاده روی اربعین برگزار نخواهد شد و مراسم روز اربعین در فضای امامزاده سید حمزه،  آرامگاه شهید مدرس، امام زاده سید محمد و سایر تکایا و مساجد سطح شهر با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد که جزئیات از طرف ریاست سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان که مسئولیت کارگروه عزاداری ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا را دارند اعلام خواهد شد.

در ادامه دکتر یزدانی رئیس شبکه بهداشت و درمان گفت: از هفته گذشته موج سوم کرونا در کشور آغاز شده و هشدار هایی که در ابتدای شهریور ماه در جلسات مختلف ستاد داده شد امروز ما نتایجش را مشاهده می کنیم و این واقعیتی است که همه پیش بینی می کردند که در ابتدای پاییز ما با این پیک مواجه خواهیم شد.

دکتر یزدانی افزود: وضعیت شهرستان در حال حاضر وضعیت خوبی نیست و آمار سرپایی ها در طول هفته گذشته به شدت افزایش یافته به طوری که ما در دو روز گذشته آمار بالایی را داشته ایم و ۷۶ نمونه کرونا را در داخل شهرستان در دو روز گذشته همکاران ما گرفتند که واقعا صحنه بسیار سختی بود و نشان از فداکاری و تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان دارد.

وی خاطر نشان کرد مدارس هم اکنون در راس است و کماکان همکاران بهداشت محیط بازدید دارند و باید توان مضاعفی را در این حوزه بکار گرفته شود.

در این جلسه از حضور نیروهای هلال احمر که از ابتدای تشکیل ستاد کرونا در موضوعات مختلف از جمله اقناع سازی ، اطلاع رسانی ، تب سنجی همکاری داشته اند با اهداء لوح سپاس تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/