دشمنان از پیامبر رحمت و کتاب آسمانی می‌ترسند/ معجزه‌ایی که توان پاسخگویی بشریت را تا قیامت دارد
دشمنان از پیامبر رحمت و کتاب آسمانی می‌ترسند/ معجزه‌ایی که توان پاسخگویی بشریت را تا قیامت دارد
امام جمعه شهرستان کاشمر گفت: دشمنان اسلام از پیامبر اکرم و قرآن می‌ترسند چرا که ایشان برای همه هستی رحمت است و کتاب آسمانی معجزه زنده‌ایی است که توان پاسخگویی بشریت را تا دامنه قیامت دارد و توطئه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیزخوان؛ امروز همزمان با سراسر کشور مردم ولایی شهرستان کاشمر اعم از علماء، فضلا، مبلغین، روحانیون، طلاب و دیگر اقشار مختلف مردم با حضور خود در تجمع اعتراضی، هتک حرمت به ساحت حضرت محمد مصطفی (ع) را محکوم کردند.

حجت‌الاسلام طباطبایی در این تجمع اعتراضی که در محل مسجد جامع شهرستان برگزار شد ضمن محکوم کردن اقدام هتاکانه روزنامه فرانسوی گفت: امروز که دشمنان اسلام ناب محمدی (ص) سعی دارند زمام امور مادی و معنوی را در دست بگیرند بیش از هر زمان دیگری نیاز به بیداری و هوشیاری مسلمانان است.

امام جمعه شهرستان کاشمر با بیان اینکه باید علت‌های پنهان این نوع مخالفت‌های دشمن را پیدا کنیم به ویژگی‌های نبی مکرم اسلام (ص)  اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین شاخصه‌ایی که خداوند از حضرت محمد مصطفی (ص) در قرآن کریم آورده آیه‌ی «وما ارسلناک الا رحمه للعالمین» است؛ و ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستاده ایم.

وی افزود: این خصوصیت و ویژگی در مورد هیچ کدام از پیامبران حتی حضرت ابراهیم (ع) هم بیان نشده است. پیامبری که برای همه هستی، رحمت است؛ برای همه عوالم (عالم ناسوت، عالم ملکوت، عالم جبروت، عالم لاهوت) رحمت است. اینگونه است که دشمنان از آینده می‌ترسند.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی گفت: ویژگی دیگری که در مورد نبی مکرم اسلام (ص) در قرآن بیان شده خلق عظیم است؛ «انک لعلی خلق عظیم» آیه چهار سوره قلم با این مفهوم بدرستی ای پیامبر تو هر آینه بر خلق عظیم هستی. پیامبری که نمونه و الگویی از عظیم ترین و جامع ترین اخلاق است.

وی ادامه داد: همه انسانها از هر دین و آیینی دارای فطرتی خداجو هستند به همین علت علی‌رغم تبلیغات سوئی که دشمنان علیه اسلام انجام می‌دهند هر ساله شاهد آمار زیادی از سفیدپوستان و سیاه پوستان جهان هستیم که به دین مبین اسلام گرایش پیدا کردند و مسلمان شدند.

امام جمعه شهرستان کاشمر بیان داشت: تعداد سفیدپوستانی که علیه ظلم و تبعیض راهپیمایی می‌کنند از تعداد سیاهپوستان بیشتر است و اینگونه نیست که در اروپا و آمریکا تنها سیاهپوستان معترض باشند چرا که مردم جهان از بدخلقی سیاسی رنج می‌برند.

وی گفت: قرآن کریم پیامبری را معرفی می‌کند که جهانی است و جبهه باطل از پیامبر دارای خلق عظیم می‌ترسد چرا که نبی مکرم اسلام معجزه‌ایی را معرفی کرده است که تداوم دارد؛ استمرار دارد؛ زنده و پویا است؛ معجزه‌ایی که نامش قرآن و کتابی آسمانی است.

حجت‌الاسلام طباطبایی بیان کرد: قرآن معجزه‌ایی است که خداوند آن را ضمانت کرده است و حافظ و نگهدار قرآن است و احدی نمی‌تواند این کتاب آسمانی را تحریف کند و یا آیه‌ایی شبیه آن بیاورد.

وی گفت: قرآن کریم معجزه حضرت محمد مصطفی (ع)، معجزه‌ زنده‌ایی است که توان پاسخگوی بشریت را تا دامنه قیامت دارد و خود قرآن مبارزه طلبی کرده است که هر کس می‌تواند آیه‌ایی شبیه این کتاب آسمانی بیاورد به میدان بیاید.

امام جمعه کاشمر در پایان یادآور شد: امروز بیش از گذشته در جهت روشنگری تلاش کنیم و با توسل و یاری خواستن از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) زمینه را برای ظهور امام زمان (عج)، منجی عالم بشریت آماده کنیم.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/