تشکیل هیئت دانش آموزی فعال می تواند استعدادهای دانش آموزان کاشمر را شکوفا کند
تشکیل هیئت دانش آموزی فعال می تواند استعدادهای دانش آموزان کاشمر را شکوفا کند
مدیرآموزشگاه مداحی نوجوانان منادیان عترت گفت برای حل مشکلات دانش ‏آموزان علاقمند به ‏مداحی، تشکیل هیئت دانش آموزی فعال می تواند راه حل مناسبی باشد و ‏استعدادهای دانش آموزان کاشمر را ‏شکوفا کند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیزخوان؛ محمد حسن غلامرضاپور مدیر و استاد کلاس های آموزشگاه منادیان عترت  گفت: دانش آموزان عزیزی که تمایل به مداحی دارند سه توصیه که ‏از بزرگان به بنده رسیده را سرلوحه کارشان قرار بدهند. اول اخلاص که در دستگاه باکرامت اهل ‏بیت بسیار مورد توجه است. دوم مطالعه و تمرین که متاسفانه یکی از بزرگترین ایرادات مداحان ‏ما در حال حاضر عدم مطالعه و تمرین کافی و لازم است. یک مداح باید در این روزگار که با پیشرفت ‏تکنولوژی و اینترنت و فضای مجازی همراه است، به علوم لازمه برای مداحی تسلط کافی داشته باشد، سوم‏ استفاده از استاد برای رفع اشکالات و همچنین کسب تجربه.

غلامرضاپور در مورد وظیفه مسئولین نسبت به مداحان نوجوان گفت: یکی از مواردی که ‏بسیار قابل تامل است این است که هیئات اصولا توسط مردم برگزار شده و به ‏سرانجام رسیده اند، یعنی کاملا مردمی و بدون وابستگی به جناح خاص یا فلان رئیس و فلان ‏اداره هستند، ‏اما انتظار می رود مسئولینی که ارتباط تنگاتنگ با این مسئله دارند، بستر مناسب ‏برای ‏رشد و نمو دانش آموزان و نوجوانان و جوانان مداح را فراهم کرده و به آنها کمک کنند، مثلا یکی از ضعف های بارز در شهر ما نبود هیئت دانش آموزی فعال است.

وی ادامه داد: شاید بگویند هیئت دانش آموزی ‏داریم، ‏اما من می گویم فعال نیست، تمام آن هیئت دانش آموزی خلاصه شده به ده شب محرم ‏در صورتی ‏که با فعال کردن و ارائه برنامه های درست و کارشناسی شده می توان خیلی ‏از مشکلات ‏را با کمک همین جوانان و نوجوانان برطرف کرد همانطور که جنگ ‏را با همین ‏نوجوانان ‌وجوانان به سرانجام رساندیم.

وی در مورد همکاری پیشکسوتان با دانش آموزان گفت: متاسفانه یکی ‏از مشکلات بزرگ در شهرستان، عدم تعامل بزرگان عرصه مداحی با نوجوانان ‏و جوانان است و حاضر نیستند در کنار خودشان تجربیات ‏کاری خود را در اختیار نوجوانان و جوانان ‏قرار دهند، که البته همیشگی نیست و همه ‏را در بر نمی گیرد. بهترین راه حل این مسئله تشکیل هیئت دانش آموزی فعال ‏ است.

وی در مورد اساتید خود گفت: از ابتدا در محضر اساتید بزرگوار مرحوم حاج آقای جمالی ‏و استاد مرحوم جوادپور حسن ‏و استاد حمید رضا ناظمی به آموزش قرآن پرداختم و در ۱۰ سالگی ‏به واسطه صوت و لحن زیبا و دیدن مداحی های استادبزرگوارم ‏مرحوم حاج سیدعلی عاجل شیفته ‏مداحی شدم و با توجه به علاقه شدید به کتابهای اهل بیت علیهم ‏السلام، اساتید زیادی از جمله مرحوم ابوالقاسم کرمانیان، استاد مرحوم اوحدی‏، استاد مرحوم ناز دارو را درک کردم.

این استاد مداحی پیرامون فعالیت خود در این عرصه افزود: الحمدلله باتوجه به تجربه ‏فراوان ‏در امر کلاسیک مداحی در مشهد، آموزشگاه مداحی منادیان عترت را با حجه الاسلام هادی ‏نورانی ‏راه انداختیم. طرحی بسیاربزرگ و ارزشمند که حتی مورد نظر رهبری قرار گرفت که ‏البته با فوت مرحوم استادعاجل از مشهد مقدس به کاشمر برگشتم و هم اکنون در حسینیه ‏ابوالفضلی ‏کاشمر نوکری می کنم. البته آموزشگاه مداحی با نام منادیان عترت در کاشمر را هم افتتاح کردم ‏و مشغول آموزش به علاقمندان به امر مقدس قرآن و مداحی هستم‏.

وی در مورد مقام های کسب شده توسط خود و شاگردانش گفت: از ۹ سالگی در مسابقات قرآن ‏و مداحی شرکت کرده ام و رتبه های زیادی از شهرستان و استان و کشور دارم و حتی در مسابقات ‏ارتش رتبه اول استان خراسان بزرگ و در کشور مقام دوم راکسب کردم و شاگردانم نیز ‏الحمدالله رتبه های زیادی را در شهرستان و استان و کشور کسب کرده اند، فرزاد آسوده رتبه اول شهرستان و استان و غلام نژاد و عرفان ‏غلامرضاپور فرزند بنده است. آنچه که می توانم قاطعانه بر ان تاکید کنم این است که شاگردانم ‏‏۹۰ درصد شان مقامهای شهرستانی و استانی و کشوری دارند و بسیار آینده دار هستند.‏

  • منبع خبر : خبرگزاری پانا