توصیه ویژه به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باتوجه به بروز آنفلوآنزا
توصیه ویژه به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باتوجه به بروز آنفلوآنزا
مدیر آموزش و پرورش کاشمر همکارانش را به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی با توجه به سردی هوا و بروز آنفلوآنزا توصیه کرد.

به گزارش ترشیزخوان؛ به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کاشمر؛ علی طاهریان مدیر آموزش و پرورش با توجه به شروع برودت هوا و احتمال بروز آنفلوآنزا در پیامی همکاران،اولیا و دانش آموزان را به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی توصیه نمود.

دراین پیام آمده است؛
با آرزوی سلامتی و بهبودی همه بیماران به ویژه دانش آموزان و فرهنگیان مبتلا به کووید ۱۹ با توجه به سردی هوا و احتمال بروز آنفلوآنزا در شرایط حاضر توصیه می شود معلمین و اولیا محترم مدارس نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی افزود؛حتماً باید توجه داشته باشیم که برخی از رفتارها و عاداتی که قبلاً در مدارس انجام میشده الان می تواند باعث شیوع بیشتر شود. یکی از آن موارد، آوردن صبحانه به مدرسه و تناول آن در محیط مدرسه است.

طاهریان گفت؛زمان حضور در کلاس و مدرسه کاهش یافته است که نیاز دانش آموز و معلم به سرویس بهداشتی وبه خوردن صبحانه و خیلی از فعالیت‌های پر خطر باید دیگر کمتر شود، لذا این نکته نباید مورد غفلت واقع شود.

مدیر آموزش و پرورش گفت؛ الان کار معلم و عوامل مدرسه سخت است چرا که هم باید برای کلاس حضوری دانش آموزان و هم برای کلاس های مجازی برنامه داشته باشند و در این راستا برای اثرگذاری و نتیجه بهتر اصل نباید از نظر دور بماند.

وی به تشریح اصول اولیه پرداخت و اظهار کرد: اول؛نظم در برنامه‌ها و ساعات برگزاری کلاسها به خصوص کلاسهای مجازی و اجرای یک برنامه واحد و پایدار به هر میزان که امکان داشته باشد.

وی دومین اصل را توجه به عدالت آموزشی عنوان کرد و گفت؛عدالت آموزشی جزء دوم شعار سال آموزش و پرورش کاشمر است یعنی توجه به همه دانش آموزان چه دانش آموزانی که حضوری به مدرسه می آیند و چه دانش آموزانی که به هر دلیل در کلاس حضوری شرکت نکرده اند، خصوصاً دانش‌آموزانی که ابزار مناسب برای شرکت در کلاس های ‌غیر حضوری را ندارند نباید مورد غفلت واقع شوند.

طاهریان سومین اصل را توجه به داشتن برنامه برای همه دروس دانست و افزود: البته شورای مدرسه با توجه به شرایط فصلی می تواند در شرایط حضوری تاکید بیشتری به برخی از دروس داشته باشد ولی از سایر دروس هم نباید غفلت شود.

وی در ارتباط با مبتلایان در حوزه آموزش و پرورش گفت::در همین جا اعلام می کنم که همچنان علیرغم ابتلاء تعدادی از دانش آموزان و معلمین به ویروس کرونا تا حالا هیچ دانش‌آموز بستری نداشته ایم و تعداد معلمین مبتلا به نسبت جمعیت آنها نیز خیلی بیشتر از دانش آموزان است و تعدادی هم بستری شده اند اما خوشبختانه همگی بهبود یافته اند و در حال حاضر هم فرهنگی بستری نداریم.

مدیر آموزش وپرورش کاشمر در پایان ضمن تشکر از اداره بهداشت و درمان و مرکز بهداشت شهرستان تقاضا نمود در صورت توزیع واکسن آنفولانزا به خاطر پرخطر بودن کار معلمین، این عزیزان نیز در اولویت قرار دا‌شته باشند.

انتهای پیام/