دوبانده شدن جاده کاشمر به شادمهر نیازمند ۱۵۰میلیارد تومان اعتبار /خاکی بودن ۱۵درصد راه های روستایی منطقه
دوبانده شدن جاده کاشمر به شادمهر نیازمند ۱۵۰میلیارد تومان اعتبار /خاکی بودن ۱۵درصد راه های روستایی منطقه
نماینده کاشمر، کوهسرخ، خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی گفت : پروژه دوبانده شدن جاده کاشمر به شادمهر برای تکمیل و بهره برداری به ۱۵۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری ترشیزخوان؛ حجت الاسلام جواد نیک بین  اظهار کرد: پروژه دوبانده شدن کاشمر به شادمهر برای تکمیل و بهره برداری به ۱۵۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه با تزریق قطره چکانی بودجه از سوی دولت این پروژه سال ها به طول خواهد انجامید،  تصریح کرد: به دلیل تخصیص اندک بودجه ، پروژه بارها تعطیل شده است و پس از پیگیری مجددا دوباره آغاز به کار کرده است.

نماینده کاشمر، کوهسرخ، خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی افزود: تاکنون ۱۵کیلومتر این پروژه  از سمت کاشمر به سمت شادمهر با پیشرفت فیزیکی ۸۰درصدی در حال انجام است و هنوز مواردی نظیر نصب تجهیزات روشنایی آن انجام نشده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه زمان بندی شده باید ۳۰ماه آینده، ۲۰کیلومتر دوم این پروژه نیز تحویل و به بهره برداری برسد به عبارتی پس از این مدت باید ۳۵کیلومتر از این محور دوبانده شده و در اختیار مردم قرار بگیرد که با وضعیت فعلی  تخصیص اعتبارات از سوی دولت امید چندانی به اجرای آن نمی باشد زیرا در سال جاری درحالی که در لایحه بودجه مبلغ ۴۰میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده است اما تاکنون مبلغی در حدود ۶میلیارد تومان تخصیص و پرداخت شده است.

حجت الاسلام نیک بین با بیان اینکه کسری بودجه، روند تخصیص اعتبارات دولت را بسیار کند کرده است، ادامه داد: در حال حاضر بین ۱۰تا ۱۵درصد راه های روستایی شهرستان های کاشمر، خلیل آباد ، بردسکن و کوهسرخ خاکی هستند و بالغ بر ۷۰درصد راه های آسفالته این چهار شهرستان نیز بسیار فرسوده شده و نیاز به ترمیم و روکش دارند  که انتظار می رود راهداری در این زمینه اقدامات جدی را انجام دهد .

وی در مورد جاده نیشابور به کوهسرخ  و فرسوده بودن مسیر در محدوده نیشابور نیز گفت: این جاده در حال حاضر در تعریف اداره راهداری به عنوان یک محور فرعی شناخته می شود که نیاز است ارتقاء آن به محور اصلی انجام شود تا روند تخصیص اعتبارات به آن هموارتر شود که در این باره با وزارت راه نیز گفتگوهایی انجام و مساعدت های لازم از سوی آنها ارائه شده است که انتظار می رود به صورت واقعی عملیاتی شوند. همچنین درباره ترمیم و روکش جاده در این مسیر جلسه ای با نمایندگان نیشابور در مجلس شورای اسلامی نیز برگزار شد که در این جلسه حمایت خود را از اصلاح این مسیر اعلام کردند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه آبرسانی به برخی روستاهای بردسکن توسط تانکر انجام می شود، افزود: برخی روستاهای کوهسرخ و بردسکن با مشکل جدی آب آشامیدنی مواجه هستند که عمده مسائل در این زمینه به زیرساخت ها و فرسودگی شبکه  بر می گردد زیرا طول عمر برخی از لوله ها حدود ۴۰ سال است که تعویض آنها بسیار ضروری می باشد.

وی ادامه داد: وزارت نیرو در این زمینه باید روند تخصیص اعتبارات را تسریع کند تا در طول دو سال آینده مشکل آب همه روستاهای این منطقه برطرف شود و مردم از این نعمت الهی برخوردار شوند .

  • منبع خبر : قدس آنلاین