ضرورت ایجاد وقف در حوزه کمک به نیازمندان در کاشمر
ضرورت ایجاد وقف در حوزه کمک به نیازمندان در کاشمر
رئیس اداره اوقاف وامور خیریه کاشمر گفت: مبلغ موقوفه کمک به نیازمندان کاشمر تنها ۱۵ میلیون است باید موقوفات جدید به منظور کمک به نیازمندان و ایتام باشد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیزخوان ؛ حجت الاسلام حسین نیساری رئیس اداره اوقاف وامور خیریه کاشمر گفت: کاشمر دومین شهر زیارتی خراسان رضوی و چهارمین شهر زیارتی کشور است و همچنین از شهر‌های برتر خراسان رضوی در امور وقف است.

او افزود:عمده این موقوفات در زمینه‌های مذهبی، کشاورزی و امام حسین (ع) بوده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر ادامه داد:کم ترین موقوفات کاشمر در زمینه‌های کمک به نیازمندان و ایتام و محیط زیست است، مبلغی حدود ۱۵ میلیون تومان موقوفه کمک به نیازمندان این شهرستان است در صورتی که در شهرستان هم جوار سبزوار، مبلغی حدود یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان موقوفه کمک به نیازمندان است که این موضوع به فرهنگ جامعه و مردم شهرستان مربوط است.
حجت الاسلام نیساری اجاره معوق مستاجرین مجموعا یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان است که حدود یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان آن بدهی اشخاص حقیقی و ۳۵۰ میلیون تومان اجاره معوق اشخاص حقوقی می باشد.
او تصریح کرد: فرهنگ سازی توسط رسانه‌ها با افزایش آگاهی مردم در اهمیت پرداختن به وقف، زمینه ساز افزایش تعداد موقوفات در جهت رفع نیاز‌های مردم و ایتام در زمینه محیط زیست و توسعه‌ی فناوری نوین می باشد.
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان