مادر نخستین شهید رسانه خراسان رضوی آسمانی شد
مادر نخستین شهید رسانه خراسان رضوی آسمانی شد
مادر شهید سید عبدالحمید عسکری، نخستین شهید رسانه خراسان رضوی از شهرستان کاشمر، به فرزند شهیدش پیوست و آسمانی شد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیزخوان؛ طیبه بصیری»، مادر شهید سید عبدالحمید عسکری، نخستین شهید رسانه خراسان رضوی، به فرزند شهیدش پیوست و آسمانی شد.
این شهید گرانقدر، اولین خبرنگار شهید در خراسان رضوی است که حدود شش ماه پس از آغاز جنگ تحمیلی در اسفند ۵۹ در منطقه آبخیز بلاغ سرخس به دست ضدانقلاب‌ به شهادت رسید.

شهید سید عبدالحمید عسکری در چهارم بهمن ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مذهبی در کاشمر چشم به جهان گشود.
از همان دوران کودکی با قرآن آشنا شد و در جلسه‌ی تفسیر قرآن مرحوم آیت‌ا… مشکینی (در زمان تبعید در کاشمر) شرکت می‌کرد.

تحصیلاتش را تا اواخر دوره‌‌‌‏ متوسطه با رتبه‌ ممتاز به پایان برد. دوران تحصیل او مصادف با حرکت‌های توفنده­ مردم برضد رژیم ستم­شاهی پهلوی بود، بدین جهت در زمینه‌‌‌‏ تکثیر و توزیع اعلامیه‌های مذهبی امام خمینی(ره) فعالیت داشت و پس از پیروزی انقلاب به عضویت انجمن اسلامی دانش‌آموزان کاشمر درآمد.

با تشکیل جهاد سازندگی به خدمت این نهاد انقلابی درآمد. در کنار آن با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز هم‏کاری داشت. بعد از مدتی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و مدتی را در تایباد و سرخس فعالیت ‌کرد و با شروع جنگ در زمینه‌‌‌‏ جمع‌آوری آذوقه برای مناطق جنگی فعالیت می‌کرد.

شهید در ۲۱ اسفند ماه ۱۳۵۹ در حالی که با دو نفر از دوستانش برای انجام تبلیغات به اطراف سرخس می‌رفتند، ماشین آن‌‌‌‌‏ها توسط منافقین مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسیدند و پیکر پاکش پس از مراسم تشییع در باغمزار به خاک سپرده شد.

روحشان شاد

انتهای پیام/