پیکر شهید قانعی بعد از ۳۷ سال به زادگاهش برمی‌گردد
پیکر شهید قانعی بعد از ۳۷ سال به زادگاهش برمی‌گردد
فرمانده سپاه بردسکن گفت: پیکر مطهر شهید محمدرضا قانعی که پس از 37 سال از شهادت، به تازگی از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است صبح پنج‌شنبه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در زادگاهش روستای سیف آباد تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

علیرضا جنیدی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بردسکن در گفت‌و‌گو با ترشیزخوان؛ اظهار داشت: شهید محمدرضا قانعی جزو شهدای تازه تفحص شده است که بعد از گذشت ۳۷ سال از شهادت، شناسایی و امروز از معراج شهدای تهران به مشهد انتقال دادیم.

فرمانده سپاه بردسکن گفت: شهید قانعی فرزند علی، متولد ۱۳۴۴ است که در تاریخ ۲۴ فروردین ماه سال ۶۲ در منطقه فکه و در عملیات والفجر یک به فیض عظیم شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند و در زمره شهدای جاویدالاثر قرار گرفت که پس از ۳۷ سال از شهادت، به تازگی از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

وی با اشاره به مراسم استقبال از شهید در شهرستان‌های تربت حیدریه و خلیل آباد همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی که امروز برگزار شد بیان داشت: فردا چهارشنبه، ساعت ۹ صبح مراسم استقبال به صورت کاروان خودرویی از محل پارکینگ حجاج در شفیع آباد به سمت شهدای بهشت رضا (ع) و شهدای گمنام بردسکن انجام می‌شود و شب هم مراسم وداع با شهید در هئیت علمدار کربلا شهرستان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

جنیدی افزود: روز پنج شنبه، ساعت ۹ صبح از محل کانون بسیج (سپاه قدیم) به سمت زادگاه شهید، روستای سیف آباد از توابع بخش مرکزی حرکت خواهیم کرد و مراسم خاکسپاری پیکر مطهر شهید با حضور خانواده شهید برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهید محمدرضا قانعی در بین شهدای تازه تفحص شده در معراج تهران، بیشترین مدارک و لوازم را همراه داشته است گفت: تمام لوازمی که مربوط به شهید بوده اعم از پیراهن برچسب‌دار، خودکار، جانماز و چراغ قوه رؤیت شده ضمن اینکه جهت اطمینان بیشتر، آزمایش DNA هم با موفقیت انجام شده است.

فرمانده سپاه بردسکن بیان داشت: طبق وظیفه با رعایت تمام جوانب به خانواده شهید اطلاع‌رسانی شایسته انجام شده و بعداظهر امروز هم مجدد با خانواده شهید دیدار داشتیم و این آمادگی را دارند که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، مراسم تشییع در زادگاه شهید به نحو شایسته برگزار شود.

فرمانده سپاه بردسکن خطاب به مردم شهیدپرور منطقه ترشیز بزرگ گفت: جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم، تشییع جنازه به صورت پیاده نداریم و تشییع پیکر مطهر شهید به صورت کاروان خودرویی برگزار می‌شود لذا تقاضا داریم که مردم  منطقه این مهم را رعایت کنند و تأکید ما از  همان ابتدای مراسم همین بوده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم در بعداظهر روز پنج شنبه در سر مزار شهید بیان داشت: هماهنگی‌های لازم با شبکه بهداشت انجام شده و مکاتبه هم کردیم که تیمی از شبکه بهداشت ما را همراهی می‌کنند و نظارت دارند و تمام مراسم با نظارت کامل معاونت شبکه بهداشت انجام می‌شود.

جنیدی یادآور شد: همه ما موظفیم یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم؛ شهدایی که بخاطر حفظ  اسلام و حفظ امنیت، از جان و مال و تمام تعلقات دنیوی خود گذشتند و امروز  به جهت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و حفظ جان مردم موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم و باید بر این امر مراقبت کنیم.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/