کسانی که فرودگاه کاشمر را جانمایی کردند، باید محاکمه شوند
کسانی که فرودگاه کاشمر را جانمایی کردند، باید محاکمه شوند
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چه فرودگاه کاشمر جزء مصوبات سفر دور دوم دولت نهم به خراسان رضوی بوده اما کسانی که این فرودگاه را در مکان فعلی جانمایی کردند و طرح مطالعاتی آن را انجام دادند باید به دادگاه معرفی شده و محاکمه شوند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیزخوان؛ حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین سوم آبان ماه در دومین نشست خبری خود با خبرنگاران که در سالن جلسات آموزش‌ و پرورش کاشمر برگزار شد، افزود: خط باند این فرودگاه که احداث شده و چند میلیارد تومان برای آن هزینه گردیده در مسیر سیلاب قرار دارد و عملاً بلااستفاده است.

وی عنوان کرد: نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی باید به دنبال اولویت‌های حمل و نقل منطقه که اولین آن جاده است باشند، متأسفانه برخی صنایع از نظر دسترسی جاده‌ای در منطقه با مشکل مواجه هستند و برای همین سرمایه‌گذاری لازم صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید باند دوم جاده شادمهر تا انابد در اولویت قرار گیرد، مطرح کرد: محور شادمهر به کاشمر و خلیل‌آباد به بردسکن در اولویت اول و در ادامه محور کاشمر به کوهسرخ و کوهسرخ به نیشابور نیز در اولویت بعدی است.

وی گفت: هر چند در بودجه سال جاری برای راه‌آهن و فرودگاه منطقه نیز اعتباری پیش‌بینی نشده است اما می‌توان از فرودگاه فوق سبک کاشمر که توسط بخش خصوصی احداث شده استفاده بهتری نمود و آن را توسعه داد.

نیک‌بین اظهار کرد: اگر قرار باشد روزی فرودگاه بین‌المللی در منطقه احداث شود باید پس از مطالعه دقیق و درست بین شهرستان‌های کاشمر، گناباد و تربت‌حیدریه احداث شود، فرودگاه فعلی کاشمر در مسیر سیلاب قرار دارد و کسانی که طرح مطالعه آن را انجام دادند باید دادگاهی شوند.

احداث هنرستان صدا و سیمای شرق کشور در کاشمر

وی در ادامه با بیان اینکه کاشمر ظرفیت بسیار بالایی در حوزه‌های فرهنگی و هنری دارد، بیان کرد: هر چند در این شهر هنرمندان برجسته و توانمندی داریم اما متأسفانه در مناسبت‌های مختلف از هنرمندان دیگر مناطق استفاده می‌شود.

نیک‌بین مطرح کرد: بر اساس قول رئیس دانشگاه صدا و سیما اگر زیرساخت‌های لازم در کاشمر فراهم شود هنرستان صدا و سیما در این شهرستان تأسیس خواهد شد تا کل شرق کشور را بتواند پوشش دهد.

وی در بخش دیگری از نشست خبری خود گفت: اگر مشکلی از نظر پروتکل‌های بهداشتی وجود نداشته باشد، مراسم دهم آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مدرس در کاشمر با حضور قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. اگر پروتکل‎های بهداشتی در سطح گسترده اجازه ندهد تلاش می‌شود حداقل مراسم در سطح مسئولان منطقه برگزار شود، بدون شک شهید مدرس ظرفیت بسیار بزرگی برای منطقه ترشیز است.

وی عنوان کرد: می‌شود از ظرفیت شهید مدرس جهت اخذ بودجه‌های ملی برای رشد مبلمان شهری و ارتقای اطراف امامزاده شهید مدرس و به خصوص اتمام محور شادمهر به کاشمر که به جاده مرگ شهرت یافته و دیگر پروژه‌ها استفاده کرد.

مشکلات معیشتی مردم در حد تصور نیست

نیک‌بین همچنین در خصوص بیکار شدن کارگران صنوف و مشاغل مختلف به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به اینکه برخی بیمه نبودند و شامل مزایا و تسهیلات کرونایی نمی‌شدند به همین علت سعی شد از سوی قرارگاه مواسات این افراد شناسایی و بسته‌های معیشتی به دستشان برسد.

نیک‌بین با بیان اینکه مشکلات معیشتی مردم بسیار بیشتر و حتی در حد تصور نیست، مطرح کرد: ما مسئولان باید خجالت بکشیم که برخی افراد با ماهی ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان دارند زندگی می‌کنند.

با دعوا و هوچی گری نمی‌شود حرف زد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: آثار کار فرهنگی و تأثیر مصوبات کمیسیون فرهنگی در کشور طی چند ماه و یا حتی چند سال نشان داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: چون فرهنگ مجموعه‌ای از هنجارها و ناهنجارها، رفتارها، روابط و… است به همین دلیل نمی‌شود طی چند سال فرهنگ را تغییر داد اما می‌شود آن را جهت‌دهی کرد.

نیک‌بین مطرح کرد: تهاجم و سهل‌انگاری در داخل کشور اوضاع فرهنگی کشور را این‌گونه نابسامان کرده است، در همین راستا کمیسیون فرهنگی از همان ابتدا یک سری اولویت‌ها برای خود تعریف نموده که اولویت اول در بخش جمعیت و تعالی خانواده بوده که این طرح به زودی تصویب می‌شود.

وی اظهار کرد: باعث تأسف است که در مجلس شورای اسلامی کمترین استقبال از کمیسیون فرهنگی می‌شود، حتی کسانی که در حوزه فرهنگی فعالیت داشتند رغبتی به فعالیت در این کمیسیون ندارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تا فرهنگ مصرف و فرهنگ نقدمان تغییر نکند، نخواهیم توانست پیشرفت کنیم؛ با دعوا سر و صدا و هوچی گری نمی‌شود با کسی حرف زد باید این فرهنگ تغییر کند و نقد منصفانه را به درستی انجام داد.

ضرورت گرفتن مالیات سنگین از چند قشر

وی ادامه داد: باید از چند قشر از جمله مالکان خانه‌های خالی که در این بخش سرمایه‌گذاری کردند، زمین و مغازه‌های خالی، ارزش افزوده خودرو و حساب‌های بانکی از یک مبلغ خاص به بالا و سود خالص درآمد در بخش‌های مختلف مالیات سنگین گرفته شود.

این نماینده مجلس گفت: باید از قیمت خرید تا قیمت فروش خودرو که افزایش بسیاری داشته مالیات گرفته شود، با این کار قیمت کارخانه با بازار دیگر تا این میزان تفاوت نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: متأسفانه در کشور فقط از ۷ یا ۸ درصد افراد مالیات اخذ می‌شود، نظام مالیاتی‌ ما اشتباه است و کاریکاتوری عمل می‌کنیم، هر چند تمامی واحدهای تولیدی که کارگر بیمه شده واقعی دارند و اشتغال ایجاد می‌کنند باید از مالیات معاف باشند ولی برخی واحدهای تولیدی به دلیل مالیات‎های سنگین ورشکست شدند.

نیک‌بین مطرح کرد: در مجلس شورای اسلامی به جای تصویب قوانین جدید باید قوانین، ادا

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا