روزانه ۲٫۵ تن گوشت مرغ تازه به قیمت تنظیم بازار در کاشمر توزیع می‌شود
روزانه ۲٫۵ تن گوشت مرغ تازه به قیمت تنظیم بازار در کاشمر توزیع می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از توزیع روزانه 2.5 تن گوشت مرغ تازه به قیمت تنظیم بازار در نقاط مختلف این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ محمد شجعی با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی جهاد کشاورزی تأمین امنیت غذایی کشور است، از فعال شدن کمیته رصد و پایش نهاده‌های دامی و کشاورزی در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: به‌منظور ارتقای ضریب اطمینان در توزیع واقعی نهاده‌ها، تفاهم‌نامه‌ای با ناحیه مقاومت بسیج به امضا رسیده تا از ظرفیت نیروهای بسیجی در بحث پایش و نظارت بر توزیع نهاده‌ها استفاده شود.

 مدیر جهاد کشاورزی کاشمر یادآور شد: با توجه به کمبود نیروی انسانی، حضور نیروهای بسیجی در این طرح کمک بزرگی است که به جامعه اطمینان دهیم نهاده‌هایی که با یارانه دولتی و ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می‌شود به دست مصرف‌کننده واقعی می‌رسد.

 وی بابیان اینکه دریافت‌کنندگان نهاده‌های یارانه‌ای موظف به عرضه تولیداتشان باقیمت مصوب تنظیم بازار هستند، ابراز کرد: متأسفانه در مهرماه به دلیل تأمین نشدن نهاده‌ها، شاهد برهم خوردن عرضه و تقاضا و افزایش قیمت مرغ در ابتدای آذرماه شدیم، که با مشارکت و همراهی زنجیره‌های تولید گوشت مرغ، قیمت این محصول متعادل شد.

شجعی بابیان اینکه با رایزنی انجام‌شده با زنجیره‌های تولید گوشت مرغ، مقررشده که در قبال تأمین صد درصد نهاده موردنیاز، محصولات تولیدی این واحدها به قیمت تنظیم بازار عرضه شود، بیان کرد: زنجیره صالح کاشمر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین زنجیره‌های تولید گوشت سفید در شرق کشور است که در مرحله نخست برای تولید ۳۰۰ هزار قطعه مرغ با مرغداران منطقه تفاهم‌نامه امضا کرده تا با تأمین کامل نهاده‌های موردنیازشان، مرغ تولیدی این واحدها به قیمت مصوب در بازار عرضه شود.

 وی با اشاره به اینکه گوشت مرغ تولیدی در کاشمر بر اساس تشخیص سازمان جهاد کشاورزی در نقاط مختلف استان توزیع می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۲٫۵ تن گوشت مرغ تازه در نقاط مختلف شهر باقیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان توزیع می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر بابیان اینکه تأمین کالاهای اساسی به‌ویژه گوشت تا مرحله عمده‌فروشی بر عهده جهاد کشاورزی و در مرحله خرده‌فروشی و توزیع بر عهده وزارت صمت است، افزود: در راستای حمایت از واحدهای دامداری تولیدکننده گوشت قرمز، شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید گوشت قرمز به قیمت تعادلی از دامداران می‌کند تا در زمان نیاز، این تولیدات را به بازار عرضه کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس