ضرورت مهارت‌آموزی به معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد
ضرورت مهارت‌آموزی به معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد
فرماندار کاشمر بر مهارت‌آموزی معتادان حاضر در کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ مسلم ساقی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کاشمر اظهار کرد: ایجاد اشتغال گام اول است ولی نگهداری وضعیت موجود باید توسط اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های مرتبط جدی گرفته شود.

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه باید مهارت آموزی برای اشتغال جدی گرفته شود، افزود: یکی از مشکلات شهرستان، معتادانی هستند که در مراکز نگهداری حضور دارند و متأسفانه پس از ترک و رهایی از مواد مخدر به دلیل عدم داشتن مهارت کار دوباره به دام اعتیاد می‌افتند که باید برای مهارت آموزی این افراد برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه در حوزه زندان، آموزش‌های کسب و کار خانگی در حال انجام است که این افراد پس از آزادی، مشاغلی برای خود راه اندازی کنند تا دوباره گرفتار اعتیاد نشوند، بر توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی تأکید کرد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: تاکنون هزار و ۳۲۴ نفر در سامانه رصد برای اشتغال ثبت نام کرده‌اند که سهمیه کاشمر هزار و ۸۱۸ شغل است.

اباذر میری تاکنون برای ۱۰ کارگاه مشاغل خانگی مجوز صادر شده است، گفت: جهت مشاغل خرد تاکنون ۴۸ نفر از بهزیستی مبلغ سه میلیارد تومان و از کمیته امداد ۳۱۰ نفر مبلغ ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی ابراز داشت: جهت اشتغال روستایی تاکنون ۲۵۹ طرح پذیرفته شده که ۵۶۰ نفر ۲۷ میلیارد تومان بابت این طرح‌ها تسهیلات دریافت کرده‌اند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: سه هزار و ۲۷۸ فرصت شغلی در کاشمر جزو مشاغل متأثر از کرونا شناسایی شده‌اند که تاکنون ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات برای شهرستان اختصاص یافته است.