عدالت‌طلبی و استقلال خواهی از  ویژگی‌های دانشجوی فعال و تأثیرگذار اجتماعی است
عدالت‌طلبی و استقلال خواهی از  ویژگی‌های دانشجوی فعال و تأثیرگذار اجتماعی است
فرماندار کاشمر در پیامی به مناسبت روز دانشجو گفت: جوان بودن، شادابی، تحرک، استقلال خواهی و عدالت طلبی از جمله ویژگی‌هایی است که مبنای تفکر و گرایشات ذهنی و عملی دانشجوی فعال و تأثیرگذار اجتماعی را تشکیل می دهند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیزخوان؛ روز دانشجو برای همیشه تاریخ در اذهان مردم ماندگار شده است و جوانان امروز با ادامه دادن راه شهدای دانشجو اجازه نمی‌دهند اجانب در امور کشور ما دخالت کنند.

مسل ساقی، فرماندار شهرستان کاشمر  به مناسبت این روز تاریخی پیامی داده که در ادامه آمده است.

باسمه تعالی
روز دانشجو مبارک
دانشگاه به عنوان یک نهاد مدنی و نوین آموزشی و پژوهشی در جهان امروز مهمترین سهم را در تکوین و تشکیل سایر نهادها و بیشترین تاثیر را در رویکردهای علمی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی کشورها دارا است در دین مبین اسلام هم تعلیم و ترویج علم در کنار اعتقادو ایمان راهگشای آدمی به سعادت دنیوی و اخروی معرفی شده است.

در شکل گیری شخصیت هم در عمومیت بخشیدن و همگانی کردن آموزش و پرورش جامعه ما و هم در اعتلا و پیشرفت مادی و معنوی و هم در افزودن بر کیفیت زندگی، همه نگاه ها به سوی دانشگاه، دوخته شده است.

دانشگاه به عنوان مهد علم و دانش و عقلانیت باید ساز و کار حاکم بر آن نیز مبتنی بر ضابطه و قانون باشد تا بستر را برای تحرک و پویایی اصحاب معرفت فراهم سازد.

بنابراین دانشجو و دانشگاهی در هر اقدام و تحرکی قانون گراست و پا را از محدودیت های قانونی فراتر نمي نهد. نظم و ضابطه مندی در فعالیت سیاسی و فرهنگی دانشجویان، آموزش و تمرینی برای آنهاست تا بتوانند خود را برای تلاش در حوزه های کلان سیاسی و اجتماعی آماده سازند. در مقام تحليل ابعاد شخصیت و کارکردهای اجتماعی و سیاسی دانشجو، پیش از هر چیز بایستی خصایص ذاتی و معرفتی جوان دانشجو را مد نظر قرار دهیم.

خصایص و ویژگی هایی که در حقیقت مبنای تفکر و گرایشات ذهني و عملی او را تشکیل می دهند، ویژگی هایی چون جوان بودن، شادابی، تحرک ،استقلال خواهی، آزادی طلبی، عدالت طلبی و مواردی از این دست که او را در زمره ی یک لایه ی فعال و تاثیر گذار اجتماعی قرار داده است.

جهت دادن به فعالیتهای علمی و تحقیقاتی و تعیین سمت و سوی آن ها بر اساس نیازهای واقع بینانه جامعه و صنعت از دیگر آرزوهای جامعه علمی است، به کار گیری پروژه های کارشناسی ارشد و دکترا در جهت حل مسائل کشور با توجه به هوش سرشار دانشجویان می تواند بعنوان قوی ترین پشتوانه برای مسئولان اجرایی به شمار آید.

ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و تبریک فرارسیدن ۱۶ آذر بزرگداشت روز دانشجو امیدوارم دانشجویان عزیز در همه مراحل زندگی موفق و موید باشید.

مسلم ساقی فرماندار شهرستان کاشمر