همه کارمندان دولت در کاشمر حامی ایتام می شوند/۲۲۵۹ فرزند یتیم و محسنین نیازمند یاری ما هستند
همه کارمندان دولت در کاشمر حامی ایتام می شوند/۲۲۵۹ فرزند یتیم و محسنین نیازمند یاری ما هستند
رئیس کمیته امداد کاشمر گفت: تا کنون حدود یک میلیون حامی از سراسر کشور به پویش ایران مهربان پیوستند و امید داریم در شهرستان کاشمر هم با یاری خیرین، تمامی 2259 فرزند یتیم و نیازمند که شناسایی شدند تحت حمایت مالی حامیان قرار بگیرند.

به گزارش ترشیز خوان؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشمر طی نشستی صمیمی با نمایندگان اصناف که با رعایت پروتکل های بهداشتی در نمازخانه کمیته برگزار شد گفت: طرح “اکرام ایـتام” از نیمه دوم سال ۱۳۷۸ با هدف حمایت از کودکان یتیم و تامین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی، درمان و غیره آغاز شد.

علیرضا آرامیان افزود: در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص، کمک به دانشجوی خاص با عنوان فرزند معنوی خود اقدام می‌نمایند.

آرامیان بیان داشت: افراد حقیقی یا حقوقی که در این طرح «حامی» نامیده می‌شوند با مراجعه به کمیته امداد امام(ره) یا درگاه‌های الکترونیک به آدرس Ekramkashmar.ir و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را جهت تحت حمایت گرفتن یک یا چند کودک یتیم اعلام می‌کنند.

وی گفت: مدت حمایت حداقل یک سال بوده که طی آن حامی به صورت ماهیانه مبلغ تعهد شده خود را به طور مستقیم به شماره حساب فرزند معنوی خود واریز کنند و حامیان می‌توانند با هماهنگی کمیته امداد امام(ره) از محل سکونت ایتام موردنظر بازدید و نسبت به رفع دیگر مشکلات آنان نیز اقدام نمایند..

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشمر بیان کرد: بدیهی است گزارش‌های دوره‌ای مربوط به نحوه و میزان وجوه واریزی توسط کمیته امداد به حامیان به صورت پیامکی اطلاع رسانی می شود.

آرامیان ادامه داد: با مذاکراتی که با فرماندار شهرستان داشته ایم قرار شده تسهیلاتی ایجاد شود که کارمندان دولت بتوانند به راحتی در طرح حمایت ایتام و محسنین داوطلبانه شرکت کنند.

وی گفت: از جمله مزایای این طرح، انتخاب چهره به چهره کودکان نیازمند توسط خیران و حامیان و واریز مستقیم کمک‌های نقدی خیران به حساب آنان است و همچنین حمایت‌ها و کمک‌های حامیان مبتنی بر نیازهای مددجو از جمله معیشت، تحصیلی، درمانی تعریف می‌شود.

آرامیان یادآور شد: درحال‌ حاضر حدود یک میلیون حامی از سراسر کشور سرپرستی کودکان یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) را برعهده گرفته اند و امید داریم در شهرستان کاشمر هم با یاری مردم نیک اندیش و خیرین تمامی ۲۲۵۹ فرزند یتیم و نیازمند که شناسایی شدند تحت پوشش و حمایت مالی حامیان قرار بگیرند.

در این نشست از خیر نیک اندیش مهدی زحمت کش که تا کنون مبلغ ۳۰ میلیون تومان از فرزندان یتیم و نیازمند کاشمر حمایت مالی کردند تقدیر شد و لوح تقدیری به نمایندگی از رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی توسط رئیس کمیته امداد شهرستان به وی اهداء شد.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/