دوصدایی در ستاد ملی کرونا باعث موج چهارم کرونا شد/طرح مسجد، سنگر سلامت مجدد احیا می شود
دوصدایی در ستاد ملی کرونا باعث موج چهارم کرونا شد/طرح مسجد، سنگر سلامت مجدد احیا می شود
فرمانده سپاه ناحیه بردسکن با بیان اینکه طبق درخواست وزیر بهداشت طرح مسجد، سنگر سلامت مجددا احیا می شود گفت: برخورد دوگانه ستاد ملی کرونا در نوروز 1400 و ناهماهنگی در اخذ تصمیمات واحد، شروع پیک چهام کرونا را بدنبال داشت.

به گزارش ترشیز خوان؛ سرهنگ علیرضا جنیدی، فرمانده سپاه ناحیه بردسکن در جلسه رزمایش آمران سلامت که با حضور مدیر شبکه بهداشت، بخشداران، تنی چند از روسای ادارت، روحانیون، فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج و رابطین سلامت شهرستان در نمازخانه سپاه برگزار شد، اظهار داشت: برخورد دوگانه ستاد ملی کرونا در نوروز ۱۴۰۰ و ناهماهنگی در اخذ تصمیمات واحد، شروع پیک چهام کرونا را بدنبال داشت.

وی گفت: ویروس کرونا تمامی معادلات اقتصادی و اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داده و در سه موج اخیر کرونا نیز شاهد هم افزایی مدیران شهرستان بودیم.

جنیدی بیان داشت: بعداز فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک های مؤمنانه، همه مسئولین شهرستان در جهت کاهش آسیب های کرونا تلاش کردند و اقدامات شایسته گروهای جهادی در جهت ضدعفونی شهر و توزیع ماسک رایگان را ستود و بیان کرد: هدف راه اندازی طرح مسجد سنگر سلامت و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شناسایی افراد مشکوک به کرونا و آموزش دادن افراد خانواده در چگونگی برخورد با عضو و یا اعضای خانواده که درگیر ویروس کرونا میباشد است.

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن با بیان اینکه طبق درخواست وزیر بهداشت مجدد طرح مسجد سنگر سلامت احیا می شود این جلسه را ابلاغ رسمی این طرح دانست و از فرماندهان حوزه ها و رابطین سلامت خواست با همکاری خانه های بهداشت روستا ها در وهله اول شروع به شناسایی بیماران حاد تنفسی کنند و افراد مشکوک به کرونا را تشخیص و تست کرونا از فرد و اعضای خانواده نیز گرفته شود.

جنیدی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان هر پایگاه مقاومت تعداد ۲۰ بسته غذایی و یا توزیع غذای گرم در بین افراد درگیر با کرونا را باید داشته باشد، گفت: رزمایش آمران سلامت به مدت ۱۰ روز در شهرستان بردسکن آغاز می‌شود و در این مدت تیم های تذکر لسانی (امر به معروف و نهی از منکر) فعال شوند.

وی به خرید ماسک با همکاری مجمع خیرین و مجامع خیرین محله محور اشاره کرد و افزود: مرکزیت اجرای رزمایش آمران سلامت در دل مسجد است و لذا ستاد کرونای شهرستان از تعطیلی مساجد جلوگیری کند چرا که مسجد سنگر سلامت میباشد و تنها مکانی که تمامی پروتکل ها نیز رعایت میشود مساجد و تکایا میباشد.

مهدی عاقلتر مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن گفت: اگر کمک سپاه و بسیجیان به مجموعه بهداشت و درمان نبود وضعیت حال حاضر بحرانی بود.

وی از توزیع ماسک رایگان، تذکر لسانی و راه اندازی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توسط سپاه کمک بسیار زیادی در کنترل ویروس منحوس کرونا داشت.

وی افزود: از ابتدای راه اندازی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بسیج و سپاه میدان دار اصلی بوده و نقش بسزایی را در کاهش افراد کرونایی داشته اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن با بیان اینکه تعداد ۲۵ بیمار کرونایی در بیمارستان ولیعصر(عج) بردسکن بستری هستند، گفت: در دو ماه اخیر اکثر مبتلایان به کرونا اعضای خانواده ها هستند و در همین راستا نیز باتوجه به افزایش آمار مبتلایان خانوادگی به کرونا بعداز شناسایی یک فرد مشکوک به کرونا از ۱۰ الی ۱۵ نفر از افرادی که با آنان در ارتباط بودند تست کرونا گرفته می‌شود.

در ادامه این جلسه سرهنگ علی پورمحمد جانشین فرمانده سپاه ناحیه سپاه بردسکن با اعلام اینکه ۸۷ تیم امر به معروف و نهی از منکر در آمادگی ۱۰۰ درصدی هستند اظهار داشت: همه رابطین سلامت و اعضای آمران سلامت می بایست حضور و مشارکت فعال در طرح آمران سلامت را داشته باشند، چرا که تا خودمان به اهمیت این موضوع باور نداشته باشیم نمی‌توانیم در مردم نیز منشاء این اتفاق و وفاق در مواجهه صحیح با مسئله کرونا باشیم.

وی در این جلسه بر فعال بودن رسانه های دشمن در انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: دشمن در تلاش است تا انتخابات را بدون شکوه و عظمت جلوه دهد، لذا به کوری چشم دشمنان با حضور حداکثری در پای صندوق های رای و انتخابی آگاهانه جواب دندانشکنی را به دشمنان خواهیم داد.

پورمحمد در این جلسه به برگزاری جلسات بصیرت افزایی با توجه به در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ تاکید نمود.

خبرنگار: مهدی غروی

انتهای پیام/