روستاهای باب الحکم، کاسف، برجک و برناآباد بردسکن کانون سن گندم/ مبارزه با این آفت در هشت هکتار تا کنون انجام‌ شده
روستاهای باب الحکم، کاسف، برجک و برناآباد بردسکن کانون سن گندم/ مبارزه با این آفت در هشت هکتار تا کنون انجام‌ شده
مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: روستاهای باب الحکم، کاسف، برجک و برناآباد کانون آلودگی به سن گندم است؛ تا کنون هشت هکتار از مناطق آلوده مبارزه با این آفت انجام‌ شده و از کشاورزان درخواست داریم با اطلاع رسانی به موقع، مانع گسترش آفت شوند.

به گزارش ترشیز خوان؛ علیرضا مهمیز، مدیر جهاد کشاورزی بردسکن در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با اعلام این‌که روستاهای باب الحکم، کاسف، برجک و برناآباد کانون آلودگی به سن گندم است گفت: طبق سنوات قبل این چهار منطقه جزو مناطق آلوده‌ به حساب می آید.

وی با اعلام اینکه تاکنون در سایر مناطق شهرستان آلودگی دیده نشده‌ بیان داشت: سعی داریم با مبارزه با سن مادری جلوی آلودگی‌های بعدی را بگیریم و درحال رصد و پایش هستیم که در صورت مشاهده این آفت در سایر مناطق، بلافاصله با آن مبارزه کنیم.

مهمیز با هشدار در مورد سن گندم گفت: محصول داری این آفت برای نان قابل استفاده نیست و اگر سن زدگی گندم از دو درصد بالاتر برود قابل‌استفاده برای دام هم نخواهد بود.

مدير جهاد کشاورزی بردسکن با اعلام این‌که تاکنون در هشت هکتار از مناطق آلوده مبارزه با این آفت انجام‌شده از کشاورزان خواست در صورت مشاهده سن در مزارع بلافاصله به جهاد کشاورزی جهت اقدام به موقع اطلاع رسانی کنند.

وی در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص گلایه کشاورزان در مورد بیمه محصولات کشاورزی با قبول برخی مشکلات در بیمه مثل تفاوت قیمت میوه در بازار و قیمت تعیین‌شده توسط بیمه یا کسر تناژ تولیدی کشاورزان به دلیل سرمازدگی گفت:  باتوجه به حادثه خیز بودن منطقه از کشاورزان خواست با همه مشکلاتی که بیمه دارد حتما محصولات خود را بیمه نمایند که جهاد کشاورزی بتواند در حوادث از کشاورزان حمایت کند.

در ادامه یوسف سلیمی، بخشدار انابد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما از کشاورزان خواست با کارشناسان جهاد کشاورزی همکاری لازم را جهت مبارزه سن گندم داشته باشند.

وی همچنین اعلام آمادگی کرد در صورت نیاز جلسه‌ای با حضور دهیاران جهت کمک به مبارزه با سن گندم در فضای باز برگزار نماید تا همه دهیاران در این زمینه توجیه شوند.

بخشدار انابد از مدیر جهاد کشاورزی خواست در مناطقی که مبارزه با سن گندم انجام‌شده بررسی‌های لازم جهت نتیجه این مبارزه انجام دهند.

خبرنگار: مهدی غروی _احمد فرزانه
انتهای پیام/