دومین همایش ندای فطرت در کاشمر برگزار شد/ عفاف و حجاب باعث آرامش است
دومین همایش ندای فطرت در کاشمر برگزار شد/ عفاف و حجاب باعث آرامش است
دومین همایش ندای فطرت به همت مؤسسه فرهنگی هنری ریحانه ولایت و همکاری شهرداری و شورای اسلامی کاشمر و دبیرستان دخترانه رایحه ولایت در شهرستان برگزار شد.

به گزارش ترشیز خوان؛ بمناسبت بزرگداشت هفته عفاف وحجاب و روزشمار چهارشنبه روز ندای فطری وضرورت جهانی به همت موسسه فرهنگی هنری ریحانه ولایت دومین همایش ندای فطرت چهارشنبه شب در محل پارک بانوان برگزار شد

در این همایش که شهرداری و شورای اسلامی کاشمر و دبیرستان دخترانه رایحه ولایت(دوره اول)در برگزاری آن همکاری داشتند مریم عاصمی، مؤسس و مدیر عامل مؤسسه فرهنگی هنری ریحانه ولایت  کاشمر گفت: ما از سالها پیش از زنان تازه مسلمان که مذهب تشیع را انتخاب کردند و به دین مبین اسلام گرویدند به کاشمر دعوت می‌کنیم و این جزو برنامه‌های هر ساله ما شده است.

مؤسس و مدیر عامل مؤسسه فرهنگی هنری ریحانه ولایت شهرستان کاشمر بیان داشت: شنیدن صحبت‌های این بانوان که فرسنگ‌ها از وطن خود دور شدند و به علت آشنایی بیشتر با مذهب تشیع و کسب علم و دانش به جمهوری اسلامی ایران سفر کردند بسیار جالب است.

عاصمی که طلبه جامعۀ الزهرای قم هم می‌باشد تصریح کرد: چند سال قبل در جامعۀ الزهرای قم با یک دختر خانم طلبه آشنا شدم که از کشور ترکیه بود. با وی که هم صحبت شدم گفت: حدود ۱۰ سال است که به ایران مهاجرت کردیم و چون در آن زمان حفظ حجاب در دانشگاه و مدارس ممنوع بود، پدرم بعد از تحقیق تصمیم گرفت که برای ادامه زندگی به ایران مهاجرت کنیم.

این خانم طلبه جوان گفت: پدرم گفته بود چون مسلمان هستیم و فرزندم اجازه ندارد بخاطر محجبه بودن ادامه تحصیل دهد و از طرفی شرایط تحصیل  ضمن حفظ حجاب در ایران فراهم است به این کشور مهاجرت می‌کنیم.

این خانم محجبه ترکیه‌ایی ادامه داد: اینطور شد که پدرم شغلش را در ترکیه رها کرد و خانوادگی به ایران مهاجرت کردیم و اکنون طلبه سال سوم هستم که تصمیم داریم بعد از اتمام تحصیلات حوزوی به کشور خودم ترکیه برگردیم و مبلغ خوبی برای دین مبین اسلام باشم.

عاصمی اظهار امیدواری کرد که جوانان کشورمان از این افراد که سختی های مهاجرت را به جان می‌خرند تا بتوانند با مذهب تشیع آشنا شوند و مبلغ خوبی هم برای کشور خودشان باشند الگو بگیرند و بیش از گذشته در ترویج دین مبین اسلام بکوشند.

در ادامه مراسم سونیا فرای، بانوی تازه مسلمان از کشور آلمان در اهمیت و ضرورت عفاف و حجاب صحبت کرد.

سونیا فرای گفت: رعایت کردن عفاف و حجاب، آرامش را برای یک زن به ارمغان می‌آورد و ضمن اینکه امنیت و سلامت جامعه بیشتر می‌شود.

فرای بیان کرد: آرامشی که اکنون دارم تا قبل از اینکه مذهب شیعه را انتخاب کنم نداشتم و خوشحالم که دین اسلام را آگاهانه و با تحقیق و مطالعه انتخاب کردم.

انتهای پیام/