شایعات درباره فیلتر فضای مجازی صحت ندارد/ مباحث جمعیت و فضای مجازی در اولویت رسیدگی کمیسیون فرهنگی مجلس
شایعات درباره فیلتر فضای مجازی صحت ندارد/ مباحث جمعیت و فضای مجازی در اولویت رسیدگی کمیسیون فرهنگی مجلس
حجت‌الاسلام آقاتهرانی با بیان اینکه امروز شایعاتی مبنی‌ بر فیلتر فضای مجازی وجود دارد که صحت ندارد گفت: طرحی که نوشته شده در دفاع و حمایت از کاربران شبکه‌های اجتماعی است.

به گزارش ترشیز خوان؛ مرتضی آقا تهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست فعالان فرهنگی هنری ترشیز با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در سالن اجتماعات فرمانداری کاشمر برگزار شد، اظهار داشت: طی ورود به کمیسیون فرهنگی مجلس مشاهده کردیم که مشکلات فرهنگی بالاست و به همین منظور دنبال اولویت‌بندی مسائل بودیم تا بر اساس اولویت‌بندی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته اولویتی که داشتیم را محقق کردیم و در سال جاری و سال‌های بعدی مجلس نیز این اولویت‌ها دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: اولویت‌ها از راه‌های مختلف نظیر مطالبات مقام ولایت، پروژه‌های نیمه‌کاره، نیاز جامعه در وضعیت فعلی و… مشخص شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اولویت اول کمیسیون در سال گذشته بحث جمعیت بود که قریب به ۵ هزار نفرساعت برای آن گذاشته شد، تصریح کرد: امروز در یک چاله جمعیتی هستیم و به همین منظور این بحث به مجلس آمد و توانستیم یک کمیسیون ویژه برای آن تشکیل دهیم و اصلاحیه آن در چند روز گذشته به شورای نگهبان ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از تأیید شورای نگهبان بحث خانواده، جمعیت، مسکن بچه‌ها، تسهیل ازدواج، شغل در آن دیده شده است، اذعان کرد: فضای مجازی از دیگر نکات مهمی است که کمیسیون فرهنگی مجلس به آن ورود کرد و بر اساس اولویت‌بندی در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

آقا تهرانی با بیان اینکه امروز شایعاتی مبنی‌بر فیلتر فضای مجازی وجود دارد که به‌هیچ‌عنوان این‌طور نیست، عنوان کرد: افرادی که سواد خواندن و نوشتن دارند می‌توانند به سایت مجلس مراجعه کنند و طرح مربوط به فضای مجازی که حدود ۳۴ ماده است را مطالعه کنند تا متوجه شوند که شایعاتی که در خصوص فیلتر بیان می‌شود واقعیت ندارد.

وی با تأکید بر اینکه فیلتر فضای مجازی به‌هیچ‌عنوان کار درستی نیست بلکه باید از اصل کار را درست کرد، افزود: توییتر، اینستاگرام، تلگرام و… به‌راحتی از خارج از کشور برای ما و بچه‌های ما تصمیم‌گیری می‌کند و هیچ مدیریتی بر آن نیست و مقام معظم رهبری همیشه بر ساماندهی آن تأکید داشتند و مسئولان همیشه بی‌اعتنا بودند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین تشریح کرد: طرحی که نوشته شده در دفاع و حمایت از کاربران شبکه‌های اجتماعی است و این قانون در ۳۰ ماده نوشته شده و قرار است به زود به صحن علنی مجلس وارد و بعد از تصویب به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : صبح توس