حجامت باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود
حجامت باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود
یک فعال طب سنتی گفت: حجامت باعث تقویت سیستم ضد انعقادی خون می شود و ایمنی بدن را به شکل فوق العاده ای افزایش می دهد.

طاهره رجبیون یکی از فعالین طب سنتی در گفتگو با خبرنگار ترشیزخوان؛ گفت: حجامت باعث تقویت سیستم ضد انعقادی خون می شود و سیستم ایمنی بدن را به شکل فوق العاده ای افزایش می دهد.

وی افزود: حجامت در لغت به معنای شفا و مکش و یک روش خونگیری به منظور پیشگیری و درمان و تشخیص بیماریهاست و انجام حجامت باعث پرخونی بدن و ترمیم بافت های آسیب دیده خواهد شد که این مورد را می توان یکی از بهترین فواید آن دانست.

وی ادامه داد: پس از خلقت آدم دستوراتی از جانب پیامبر به او داده شد و به فرزندش حضرت شیث نیز. در اهرام ثلاثه مصر، نقش و نگار هایی و دیوار ها نگاشت از جمله تصاویر آلات و اسباب حجامت است، در کتب ایور وداع که مربوط به ۲۲۰۰سال قبل از میلاد مسیح علیه السلام در مورد حجامت واثرات درمانی آن توضیح داده شده است.

رجبیون گفت: با ظهور اسلام و تاکید ائمه ما و همچنین ابو علی سینا در کتاب قانون، حجامت را می توان از ارکان درمان محسوب کرد.

وی تاکید کرد: عمل حجامت خارج کننده خشکی بدن صفرا است و آرامش جسمانی را به انسان هدیه می دهد و باعث کاهش دهنده فشار خون است.

رجبیون بیان کرد: حجامت مقدار زیادی از استعداد سکته های آنی را در بیماران سابقه دار می کاهد همچنین می توان اشاره کرد که حجامت برای افرادی که دچار فشارخون به خصوص دیابت هستند، مفید است و باعث کاهش تیرگی دید آنها می شود.

وی گفت: این عمل اگر با بادکش مخلوط شود باز کننده منافذ پوستی ولنفاتیک و مویرگهاست همچنین فضولات خون را دفع می کند.

رجبیون افزود: زمان اجرای حجامت همراه خون مایع لنف نیز خارج شده و با تخلیه مقداری خون غلظت آن تنظیم مواد زاید خارج میشود.

رجبیون خطاب به مسئولین گفت: طب سنتی به ویژه حجامت بخشی از دین اسلام و مورد توصیه پیامبر اکرم(ص) است، اما متاسفانه افراد زیادی هستند که جلوی پای ما سنگ می اندازند که باعث بی رغبتی ما در این راه دینی و مهم می‌شود و امید است در آینده های نه چندان دور، مسئولین نگاهی ویژه به طب سنتی بیاندازند.

خبرنگار: مجتبی صاحب زمانی

  • نویسنده : مجتبی صاحب زمانی