اجرای بیش از ۶۰ عنوان برنامه در بردسکن /بیش از ۱۰ واحد مسکونی افتتاح می‌شود
اجرای بیش از ۶۰ عنوان برنامه در بردسکن /بیش از ۱۰ واحد مسکونی افتتاح می‌شود
فرمانده سپاه بردسکن از برگزاری بیش از 60 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس به صورت محله محور خبر داد و گفت: اعزام نمادین رزمندگان دهه 80، افتتاح بیش از 10 واحد مسکونی، اجرای طرح مشارکتی تأمین جهیزیه و غیره از اهم برنامه های این هفته است.

به گزارش ترشیز خوان؛ فرمانده سپاه بردسکن در نشست خبری خود با خبرنگاران شهرستان گفت: رویکرد برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان محله محور و با چاشنی خلاقیت و نوآوری است.

سرهنگ علیرضا جنیدی ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس و شعار محوری این هفته ما مقتدری و تقارن آن با ایام اربعین حسینی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده بیش از ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته دفاع مقدس برگزار می شود و تمام هم و غم ما براین است که این برنامه ها به صورت محله محور اجرا شود.

فرمانده سپاه بردسکن عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدای گمنام و برنامه آبروی محله افتخار کوچه، تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و تکریم از خانواده های معظم شهدا، رژه خودرویی و موتوری، تجلیل و تکریم از زنان دفاع مقدس و شهدای سلامت را از شاخص ترین برنامه های این هفته برشمرد.

وی افزود: برپایی نمایشگاه عکس و شب شعر و خاطره گویی، برپایی میز خدمت ادارات در محل مصلای نمازجمعه، اجرای گشت های رضویون، همایش طلائه داران با حضور پدران و پسران، اعزام نمادین رزمندگان دهه ۸۰، افتتاح بیش از ۱۰ واحد مسکونی از دیگر برنامه‌های مهم هفته گرامیداشت دفاع مقدس در شهرستان بردسکن است.

جنیدی بیان داشت: پروژه آبرسانی روستای فاطمیه بخش انابد و افتتاح مسجد با نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در یکی از مناطق عشایری بخش انابد، توزیع ۸۰۰ سبد تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند از شاخص ترین برنامه های این هفته است.

وی  با اشاره به راه اندازی حسینیه سیار و برگزاری اکیپ خدمات پزشکی و تخفیف ۴۰ درصدی عوارض و صدور پروانه های ساختمانی توسط شهرداری در این هقته گفت: امروز همه وظیفه داریم نسل جوانی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند این دوران را برای آنها تبین کنیم.

فرمانده سپاه بردسکن با بیان اینکه هفته دفاع مقدس، تجلی عینی درخشش ملت ایران اسلامی در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشورمان است ادامه داد: رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی با نثار بهترین و گرانمایه ترین سرمایه خود، امنیت را برای نظام اسلامی خلق و تضمین کردند.

جنیدی عنوان کرد: حوزه دفاع مقدس، همانند اقیانوسی بی‌کران است که هرچه درباره آن بنویسیم باز هم کم گفته‌ایم، چرا که این حماسه بزرگ همواره یکی از وقایع مهم در تاریخ کشور ما است که باید رشادت‌ها و دلاوری‌های آن، سینه به سینه به نسل‌های بعدی منتقل شود.

وی به طرح مشارکتی در تأمین جهیزیه به خانواده های نیازمند اشاره کرد و گفت: سپاه آمادگی دارد در صورتی که خانواده ها ۶۰ درصد هزینه هر سری جهیزیه را تامین کنند ۴۰ درصد باقی مانده را نیز پرداخت کند.

فرمانده سپاه بردسکن همچنین از پی گیری و مکاتبات این ناحیه برای سهمیه جهیزیه به زوج های جوان خبر داد و گفت: برنامه ریزی شده است در آینده نزدیک با سفر به تهران این مطالبه شهرستان را محقق کنیم.

وی از زحمات و تلاش های اصحاب رسانه در انعکاس اقدامات و خدمات انجام شده سپاه در طول سال تقدیر کرد و گفت: لازمه ارتقاء و پیشرفت یک مدیر این است که انتقاد پذیر باشد ولی انتقادی که از روی دلسوزی باشد نه اینکه منجر به تخریب یک شخص و مجموعه شود.

جنیدی بیان کرد: مدیران باید خط و مشی دولت را سرلوحه کار خودشان قرار دهند و با حضور در بین مردم مشکلات و خواسته های آنها را مورد بررسی قرار دهند.

وی به چند سفر استانی رئیس جمهور ظرف یک ماه اخیر بدون تشریفات و اطلاع قبلی اشاره کرد و گفت: درب اتاق مدیران باید همیشه بر روی ارباب رجوعان باز باشد و با هدف کارگشایی از مشکلات مردم بدون تشریفات و بروکراسی های اداری خدمت رسانی کنند.

فرمانده سپاه بردسکن از مدیران خواست در برخورد با ارباب رجوعان سعه صدر داشته باشند و از هرگونه ترش رویی با مردم به شدت پرهیز کنند.

خبرنگار: علی نوری