دفاع مقدس امتداد راه عاشورای حسینی بود/یاران امام خمینی (ره) آگاهانه از اعتقاداتشان دفاع کردند
دفاع مقدس امتداد راه عاشورای حسینی بود/یاران امام خمینی (ره) آگاهانه از اعتقاداتشان دفاع کردند
امام جمعه شهرستان کاشمر گفت: دفاع مقدس امتداد راه عاشورای حسینی بود و امام خمینی (ره) مقابل یزید زمان خود ایستاد و یاران ولایت مدار ایشان خانه و کاشانه خود را آگاهانه رها کردند و به سمت جبهه ها برای دفاع از اعتقادات خود رفتند.

به گزارش ترشیز خوان؛ حجت الاسلام جواد طاهری، امام جمعه شهرستان کاشمر، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه  ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: جنگ هشت ساله جنگی بود که رزمندگان نیاز به وحدت، شجاعت، قاطعیت و ترسیم و راه روشن داشتند.

امام جمعه کاشمر افزود: کسب این وحدت و شجاعت جز با عشق به امام حسین (ع) ممکن نبود و همین عشق به اباعبدالله الحسین (ع) که همان عشق به ولایت است رزمندگان را همانند نخ تسبیح به یکدیگر متصل کرد.

وی با تاکید بر اینکه کربلا الگوی همه رزمندگان ما و رهبر رزمندگان بود، بیان داشت: دفاع مقدس امتداد راه عاشورای حسینی بود و امام خمینی (ره) مقابل یزید زمان خود ایستاد و یاران فداکار و ولایت مدار ایشان خانه و کاشانه خود را آگاهانه رها کردند و به سمت جبهه ها برای دفاع از اعتقادات خود رفتند.

حجت‌الاسلام طاهری گفت: زنان و خانواده شهدا الگوی خود را حضرت زینب کبری (س) قرار دادند و این فرهنگ دفاع مقدس بود که نتیجه آن رسوا شدن چهره نفاق و منافق بود.

وی با بیان اینکه کاشمر راویان بسیاری دارد که باید خاطرات دوران دفاع مقدس را برای نسل جدید بازگو کنند عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران باعث قیام حزب الله لبنان و جبهه مقاومت شد.

امام جمعه کاشمر تأکید کرد: تبعیت کامل از ولی فقیه یکی از اصول اصلی تریبون نماز جمعه است و امام جمعه نباید به منافع جناحی و سیاسی ورود کند چرا که وظیفه فقط توصیه به رعایت اخلاق است.

وی یادآور شد: حفظ گفتمان انقلاب اسلامی، حفظ و ارتقای وحدت، جذب حداکثری و دفع حداقلی، هدایتگری، بصیرت بخشی و افزایش قدرت تحلیل سیاسی، امیدآفرینی و نشاط بخشی عمومی، مردم داری، صیانت همه جانبه از حق مردم و دعوت به قانون مداری از اصولی است که باید از تریبون نماز جمعه گفته شود.