رفع مشکلات اشتغال و دعاوی حقوقی خانواده ها در اولویت قرار بگیرد
رفع مشکلات اشتغال و دعاوی حقوقی خانواده ها در اولویت قرار بگیرد
امام جمعه شهرستان کاشمر گفت: مراکز نیکوکاری کمیته امداد این ظرفیت را دارند که با اجرای برنامه‌های راهبردی در حوزه های اشتغال و مشاوره حقوقی خانواده ها گامهای مؤثری بردارند.

به گزارش ترشیز خوان؛ رؤسای مراکز نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشمر، با حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام جمعه شهرستان در محل دفتر وی دیدار کردند.

در این مراسم حجت الاسلام طاهری با ابراز خرسندی از تشکیل مجموعه های نیکوکاری که با روحیه جهادی و انقلابی پای کار خدمت رسانی به محرومین هستند گفت: در شرایط فعلی که با یک جنگ اقتصادی مواجه هستیم،شما افراد نیکوکار و آبرومند به عنوان افسران خط مقدم و نیروهای عملیاتی این جنگ هستید.

امام جمعه شهرستان کاشمر افزود: با وجه و جایگاه اجتماعی که دارید با ارتباط با خیرین و شناسایی نیازمندان در دو سنگر جذب کمک های مردمی و دیگری به مصرف رساندن آن به نیازمندان واقعی نقش بسزایی برعهده دارید.

وی ادامه داد: نیاز است در بستر مراکز نیکوکاری با ایجاد یک بانک اطلاعاتی منسجم و یکپارچه جهت شناسایی نیازمندان، با جلوگیری از موازی کاری، خدمات به صورت عادلانه و هدفمند بین افراد نیازمند توزیع شود.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به فعالیت تخصصی مرکز نیکوکاری کوثر گفت: نیاز است این مرکز نیکوکاری با ترسیم نقشه راه و اجرای برنامه های راهبردی نسبت به شناسایی ظرفیت ها اقدام کند.

وی بیان کرد: مراکز نیکوکاری که در حوزه اشتغال فعالیت ویژه دارند زمینه اشتغال متقاضیان کار را متناسب با شرایط منطقه که عمدتا در بخش کشاورزی و دامداری یا سایر ظرفیتهای بومی شهرستان است فراهم کنند و با دعوت و حمایت از کارآفرینان، نخبگان و خیرین در راستای ایجاد درآمد پایدار برای خانواده های مستعد، برنامه ریزی کنند.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اهمیت و نقش مرکز نیکوکاری حقوقی مهر علوی که در زمینه مشاوره حقوقی خانواده ها فعالیت دارد توصیه کرد: تلاش شود با همکاری مشاورین نیکوکار و حقوقدان جهت رفع مشکلات و دعاوی حقوقی خانواده مانند نزاع ها و اختلافات خانوادگی، طلاق و سایر آسیب های اجتماعی گام های اساسی و موثری برداشته شود.

وی استفاده حداکثری از ظرفیت روحانیون و معتمدین محلی در مساجد و هئیت های مذهبی،و تداوم نشست ها و جلسات همفکری با مراکز نیکوکاری را توصیه و سفارش کرد.

در ادامه علیرضا آرامیان، رئیس کمیته امداد شهرستان کاشمر، ضمن معرفی و ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیتهای مراکزنیکوکاری، بیان داشت: در حال حاضر ۱۷ مرکز نیکوکاری عمدتاً مسجد محور و محله مبنا و تعداد سه مرکز نیکوکاری به صورت تخصصی در زمینه اشتغال، بهداشت ودرمان و مشاوره حقوقی با این نهاد همکاری و فعالیت دارند.

آرامیان با بیان اینکه شناسایی نیازمندان واقعی و همچنین نیکوکاران و برقراری ارتباط بین این دو گروه، از اصلی‌ترین وظیفه مراکز نیکوکاری است، افزود: با تشکیل گروه های نیکوکاری با اولویت اشتغال، مسکن، درمان، امور فرهنگی، جهیزیه و معیشت در بستر مراکز نیکوکاری به سمت ارائه خدمات ضروری و اساسی به نیازمندان واقعی حرکت کردیم.

وی یادآور شد: یکی دیگر از اهداف اصلی و فلسفه ایجاد مراکز نیکوکاری بحث توانمندسازی و کارآفرینی خانواده های تحت حمایت و نیازمند است که در سرلوحه برنامه های اصلی کمیته امداد و مراکز نیکوکاری قرار دارد.

خبرنگارک حوریه صادقی زیرک آباد