فعال سازی قرارگاه فرهنگی کاشمر در رأس امور قرار دارد/ از تجربیات اصحاب رسانه استفاده می‌کنیم
فعال سازی قرارگاه فرهنگی کاشمر در رأس امور قرار دارد/ از تجربیات اصحاب رسانه استفاده می‌کنیم
امام جمعه کاشمر گفت: فعال سازی قرارگاه فرهنگی شهرستان در رأس امور قرار دارد و ما آمادگی داریم از تجربیات اصحاب رسانه به عنوان افسران جنگ نرم استفاده کنیم.

به گزارش ترشیز خوان؛ عصر امروز یکشنبه ۲۸ شهریور، نخستین نشست صمیمی امام جمعه شهرستان کاشمر با اصحاب رسانه برگزار شد.

حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمر در این نشست صمیمی که در محل دفتر وی برگزار شد گفت: امام جمعه عضو مؤثر شورای اداری است و بیان اخلاق کارگزاران و مسئولین دولت اسلامی از وظایف امام جمعه است.

امام جمعه شهرستان کاشمر با بیان اینکه اصحاب رسانه می‌توانند به ما کمک کنند تا بهتر بتوانیم آسیب شناسی کنیم افزود: امام جمعه رئیس شورای فرهنگ عمومی است و می‌تواند اقدامات مؤثری انجام دهد.

وی بیان داشت: نقشه فرهنگی کشور در ۱۲۰ صفحه ابلاغ شده اما سالها است که در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد و ما وظیفه داریم که با همکاری همدیگر این نقشه را در شهرستان اجرایی کنیم.

حجت‌الاسلام طاهری گفت: امام جمعه مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر و عضو شورای آموزش و پرورش است و می‌تواند در این راستا نیز اقدامات مؤثری انجام دهد.

وی بیان کرد: رسالت امام جمعه دعوت به وحدت و یکپارچگی است و اصحاب رسانه می‌توانند در انجام بهتر وظایف به ما کمک کنند و لازمه آن یکپارچگی و داشتن اهداف مشترک در راستای خدمت رسانی به مردم است.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه منافع عمومی نباید فدای قومیت و افراد شود گفت: فعال سازی قرارگاه فرهنگی در رأس امور ما قرار دارد و ما آمادگی داریم از تحربیات خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم استفاده کنیم.

وی در ادامه به ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: یکی از این ظرفیت ها موقوفات کاشمر است که ۴۶ درصد را شامل می‌شود و باید نقاط قوت و ضعف آن بررسی شود.

حجت‌الاسلام طاهری یادآور شد: کاشمر شهرستانی زیارتی است و این ظرفیت وجود دارد که توریست زیارتی را فعال کنیم.

وی گفت: وجود ۱۱ حوزه علمیه در منطقه ترشیز که از این تعداد پنج حوزه در کاشمر وجود دارد و وجود هفت دانشگاه در این منطقه که تعداد پنج دانشگاه آن در این شهرستان است نشان از این واقعیت دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها به نحو احسن در راستای رشد و پیشرفت سریعتر استفاده کرد.

امام جمعه کاشمر گفت: رشته‌های دانشگاهی شهرستان چنانچه با توجه به نیاز و ظرفیت های شهرستان تدوین شود آینده شغلی دانشجوی ما کوچ از شهرستان نیست بلکه در زادگاه خود مشغول به کار می‌شود.

وی افزود: به عنوان نمونه چرا با وجود معادن در این منطقه، رشته معدن نداریم؟! و این به عنوان یک مسأله باید پیگیری و رفع شود.

حجت‌الاسلام طاهری در پایان با اشاره به ظرفیت بسیار خوب هیئت ها و مساجد به عنوان رسانه مردمی یادآور شد: ضرورت است که علاوه بر بعد احساسی به تقویت بعد عقلانی و افزایش آگاهی هیئت ها هم توجه کنیم و این امر در سایه اتحاد و یکدلی میسر می‌شود.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد