نحوه واگذاری انشعاب به حسین آباد کاشمر تعیین تکلیف شد
نحوه واگذاری انشعاب به حسین آباد کاشمر تعیین تکلیف شد
فرماندار شهرستان کاشمر گفت: چگونگی پاسخگویی به درخواست های برقراری انشعابات غیر دائم در منطقه حسین آباد تعیین تکلیف و نحوه ارائه خدمات به کلیه ادارات خدمات رسان، گاز، برق، آب و فاضلاب و مخابرات ابلاغ شد.

مسلم ساقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار  ترشیز خوان؛ از تعیین تکلیف نحوه واگذاری انشعاب به حسین آباد کاشمر خبر داد و گفت: با پیگیری های متعدد فرمانداری از طریق استانداری و وزارت کشور و همکاری اعضای شورای تامین شهرستان بویژه حوزه قضایی، چگونگی پاسخگوئی به درخواست های برقراری انشعابات غیر دائم در منطقه حسین آباد تعیین تکلیف و نحوه ارائه خدمات به کلیه ادارات خدمات رسان، گاز، برق، آب و فاضلاب و مخابرات ابلاغ شد.

فرماندار شهرستان کاشمر افزود: مشکل اساسی ممنوعیت واگذاری انشعابات در این منطقه خارج از محدوده و بعضا خارج از حریم شهر، ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی و اوقافی می باشد که بصورت مشاع و تاکنون تفکیک نشده است.

وی بیان داشت: با عنایت به قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از انشعابات آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز مصوب سال ۹۶ و آئین نامه اجرایی آن مصوب سال ۹۷ هیات وزیران که امکان ارائه خدمات و انشعاب موقت به خانوارهای موصوف می باشند، دستگاههای مسئول ارایه خدمات، می توانند با رعایت مواد (۱) و (۴) قانون در خصوص پرداخت بهای خدمات مصرفی، جبران خسارت کنند.

ساقی ادامه داد: در صورت سپردن اقرار محضری توسط متقاضیان مبنی بر اینکه انشعاب حقی برای مشترک ایجاد نمی کند  با دریافت هزینه های مربوط طبق تعرفه های قانونی نسبت به برقراری غیردائم خدمات عمومی موضوع قانون اقدام نمایند.
فرماندار کاشمر تصریح کرد: برابر ماده ۶ آئین نامه، خدمات صرفا به ساخت و سازهایی که قبل از لازم الاجرا شدن قانون صورت گرفته است ارایه می شود و تشخیص زمان احداث مستحدثات غیرمجاز در خارج از روستاها و محدوده شهرها به عهده دستگاههای اجرایی متولی اراضی و در داخل روستاها و محدوده شهرها به عهده مرجع صدور پروانه است.

وی با بیان اینکه تعیین اراضی کلی از طریق کمیسیون ماده ۵۶ قانون جنگلها و مراتع در حال پیگیری است تاکید کرد: به همه دستگاه ها در خصوص تشدید نظارت ها برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان اوامر مقتضی صادر شده است.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/