نشست زمین زیرساخت‌های مخابراتی ترشیز را تهدید می‌کند
نشست زمین زیرساخت‌های مخابراتی ترشیز را تهدید می‌کند
رئیس اداره مخابرات بردسکن گفت: یکی از مشکلات جدی منطقه ترشیز نشست زمین است که تهدیدی جدی برای تاسیسات و زیرساخت‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش ترشیز خوان؛ رئیس اداره مخابرات بردسکن در گفت‌و‌گو با ایسنا یکی از مشکلات جدی منطقه ترشیز را نشست زمین و بعضا خسارت‌هایی که به تاسیسات از این طریق وارد می‌شود، دانست و گفت: نشست زمین تهدید جدی برای تاسیسات و زیرساخت‌ها محسوب می‌شود.

رئیس اداره مخابرات بردسکن افزود: تاکنون نیز خسارت‌هایی جزئی در این زمینه داشته‌ایم اما خوشبختانه قطع ارتباط نداشته‌ایم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد مشترکان تلفن ثابت در شهرستان بردسکن ۲۷ هزار و تعداد مشترکان تلفن همراه اعتباری و دائمی بالغ‌ بر ۷۰ هزار مشترک است.

رئیس اداره مخابرات بردسکن با بیان اینکه ۱۰۰ درصد نقاط شهری در بردسکن از پوشش تلفن همراه و ثابت برخوردار هستند، عنوان کرد: توسعه تلفن همراه، ثابت و اینترنت در روستاها باید از سمت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان پیگیری شود.

هاشمی بیان کرد: اداره مخابرات در روستاها موظف به نگهداری تلفن‌های دایر و سایت‌های موبایل همراه اول است. ما مکلف به حفظ پایداری ارتباط موجود هستیم اما اگر در حوزه روستایی سایت جدیدی بخواهد نصب شود، باید از محل اعتبارات USO توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین اعتبار صورت گیرد که این امر با پیشنهاد اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برای نقطه محل‌های مورد نیاز انجام می‌پذیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به فعال بودن ۲۷ هزار تلفن ثابت در شهرستان اکنون ضریب نفوذ تلفن ثابت به نسبت جمعیت ۳۴ درصد و به نسبت خانوار ۱۰۰ درصد است که بیش از ۳۰ هزار پورت منصوبه و ۲۷ هزار پورت مشغول به کار تلفن ثابت را شامل می‌شود.

رئیس اداره مخابرات بردسکن ضریب نفوذ تلفن همراه در شهرستان را قریب به ۱۰۰ درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تقریبا تمام روستاهای شهرستان به غیر از برخی مناطق عشایری از تلفن ثابت کابلی، تلفن خانگی سیم کارتی و پوشش همراه اول برخوردار هستند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در خصوص زیرساخت‌های مخابراتی مشکل خاصی در شهرستان بردسکن نداریم اما می‌طلبد با توجه به نیازهای روزافزون که در حوزه ارتباطات وجود دارد، به‌روزرسانی تجهیزات و اصلاح منطقی تعرفه‌ها انجام شود.

هاشمی از توسعه فیبر نوری و نصب ۱۶ سایت موبایل طی ۲ سال اخیر در شهرستان بردسکن خبر داد و افزود: علاوه بر سایت‌های موبایل همراه اول که در ۲ سال گذشته نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته، تعداد ۶ سایت همراه اول نیز در برنامه نصب داریم که در نوع خود توسعه این سایت‌ها یک اقدام بسیار ارزشمند و بی‌نظیر برای پوشش حداکثری شهرستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۴ سایت همراه اول ۲G، هفت سایت موبایل ۴G و هشت سایت ۳G در شهرستان بردسکن وجود دارد. اکنون به غیر از مناطق روستایی عشایری و روستاهای دارای ارتباط تلفن ثابت به صورت سیم کارتی(GSM) سایر روستاها به صورت حداکثری تحت پوشش اینترنت پرسرعت خانگی قرار گرفته‌ و در تلاش هستیم زیرساخت‌های لازم را در شهرستان ایجاد کنیم.

رئیس اداره مخابرات بردسکن ادامه داد: تا کنون ۱۷ کافو نوری در شهرستان نصب شده و ۲۵ مرکز تلفن روستایی در شهرستان داریم که تمام آن‌ به فیبر نوری متصل شده‌ است. رکن‌آباد و حسن‌آباد از جمله روستاهایی است که از نظر پهنای باند مشکلاتی داشتند که سال قبل با اجرای فیبر نوری مشکلات این ۲ روستا برطرف شد. هر مرکز تلفن چند روستای اطراف خود را پوشش ارتباطی می‌دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام روستاهایی که مرکز تلفن دارند به همراه روستاهای اقماری از اینترنت برخوردار هستند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

هاشمی با اشاره به اینکه قریب به ۷۰ درصد از مشترکان تلفن ثابت در بردسکن از اینترنت مخابرات استفاده می‌کنند، افزود: با توجه به نیاز مشترکان ۱۳ روستا در برنامه توسعه اینترنت خانگی قرار دارد تا بر ظرفیت پورت‌های منصوبه شهرستان اضافه شود.

رئیس اداره مخابرات بردسکن در خصوص سرقت کابل‌های مخابرات شهرستان عنوان کرد: اگر چه سال گذشته حدود ۲ تا سه کیلومتر از کابل‌های هوایی مخابرات سرقت شده بود و همین موضوع موجب بروز مشکلاتی شد اما با تلاش نیروی انتظامی و دستور قاطع مقام قضایی مبنی بر پیگیری موضوع، امسال سرقت قابل ذکری نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: وقتی کابل مخابرات سرقت می‌شود، به گونه‌ای نیست که فورا بتوان آن را جایگزین کرد. علاوه بر تأمین اعتبار مورد نیاز، پروسه‌های اداری آن چندین روز زمان می‌برد و همین موضوع موجب بروز برخی مشکلات می‌شود.

انتهای پیام/