ایجاد ۱۸۰۰ فرصت شغلی در استان یزد
ایجاد ۱۸۰۰ فرصت شغلی در استان یزد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: این اداره وظیفه تامین ۱۸ هزار و ۹۰۰ شغل را در سال جاری برعهده گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از پایگاه خبری طلوع یزد، محمدرضا فلاحتی در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به ابلاغ طرح زیست بوم ملی اشتغال و نقش همگرایی و هماهنگی که باید بین دستگاه‌های متولی اشتغال در استان‌ها شکل بگیرد، گفت: این اداره، اجرایی کردن زیست بوم اشتغال و ایجاد این هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: استان یزد ۱۸ هزار و ۹۰۰ شغل در برنامه کاری خود در سال ۱۴۰۱ بر عهده دارد که برای تحقق این امر، بحث زیست بوم اشتغال را در استان یزد خواهیم داشت.

فلاحتی در خصوص حقوق و دستمزد با توجه به مصوبه شورای عالی کار تصریح کرد: حداقل حقوق و دستمزد برای کارگرانی که سال اول وارد یک مجموعه تولیدی می‌شوند، ۶ میلیون تومان با بن کارگری و حق مسکن تعیین شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تمام کارفرمایان مکلف هستند این مصوبه را اجرا کنند و در صورت عدم اجرا، کارگران می‌توانند برای رسیدگی به ادارات کار مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: برای ایجاد نشاط و سلامت کارگران در سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی کردیم که این مهم با برگزاری المپیاد‌های ورزشی و ارائه خدمات از سوی مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی محقق خواهد شود.

فلاحتی افزود: تلاش می‌کنیم زمان رسیدگی به مباحث مربوط به کار و مراجع حل اختلاف را به حداقل ممکن کاهش دهیم. همچنین راه اندازی سامانه مشاغل سخت و زیان آور را در بحث بازنشستگی این مشاغل در دستور کار قرار داده و از این سامانه در اردیبهشت ماه رونمایی خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: ۲۹ مرکز کاریابی در استان یزد وجود دارد که هفت مرکز الکترونیکی و ۲۲ مرکز به صورت فیزیکی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری اختتامیه اولین المپیاد ورزشی کارگری، افتتاح اولین پایگاه کانون یاریگر کار و تولید در شرکت تجهیزات پزشکی برنا طب و گردهمایی کارگران استان با حضور استاندار و اعضای تشکیلات کارگری به عنوان بخشی از برنامه‌های هفته کار و کارگر در استان یزد یاد کرد.