مردمان سبزاندیش کوشکنار با جان خود زنجیری شدند بر دست و پای ساحل خواران ….
مردمان سبزاندیش کوشکنار با جان خود زنجیری شدند بر دست و پای ساحل خواران ….
به مناسبت روز جهانی زمین، مردم سبزاندیش کوشکنار اقدام به پاکسازی سواحل کرده و با تشکیل زنجیره انسانی بی‌انتها نشان دادند که عمیقا به طبیعت سرزمین‌شان عشق می‌ورزند!

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از خبرگزاری گیل فام؛ دیروز – ۲ اردیبهشت – به مناسبت روز جهانی زمین، مردم سبزاندیش کوشکنار اقدام به پاکسازی سواحل کرده و با تشکیل این زنجیره انسانی بی‌انتها نشان دادند که عمیقا به طبیعت سرزمین‌شان عشق می‌ورزند!

کوشکنار یکی از شهرهای بخش کوشکنار شهرستان پارسیان در استان هرمزگان ایران است. نام قدیم این شهر «قَصر کُنار» بوده‌است.

این شهر در شش کیلومتری شمال بندرتبن، و در هشت کیلومتری جنوب برکه دکان، و در هفت کیلومتری مغرب غورزه، و در هفت کیلومتری مشرق روستای سروباش واقع شده‌است. این شهر در دوران گذشته مقر حکم قبیله «آل حرم» بوده، چون در آن دوران قبیله آل حرم بر این منطقه حکمران بودند.

سالهاست که چند سرمایه‌دارِ گردن‌کلفت چشم طمع برای تغییر کاربری یکی از زیباترین سواحل خلیج‌فارس در قلمرو کوشکنار واقع در منتهاالیه باختری هرمزگان، مرز استان بوشهر تیز کرده‌اند!

نام این ساحل “الپی” است که در کنار ساحل بیرهو در شمار تمیزترین، زیباترین و چشم‌نواز‌ترین سواحل امن و بدون زباله در خلیج فارس است.

دلیل پاک ماندنِ الپی از تجاوز و زباله و تغییر کاربری فقط یک چیز است، همت، عشق، اراده و همبستگی مردم شریف کوشکنار، میلکی و پارسیان. آنها ثابت کردند که به سواحل زیبای خود مانند فضیلت‌های غیرقابل معامله خویش می‌نگرند و حاضر نیستند آینده فرزندان‌شان را به بهای لذتی آنی حراج کنند.