۲۰ میلیارد تومان هزینه آسفالت معابر میبد شد
۲۰ میلیارد تومان هزینه آسفالت معابر میبد شد
شهردار میبد گفت: ۲۰ میلیارد تومان برای آسفالت کوچه‌ها و معابر منطقه‌های هفت گانه تعریف شده شهر در ۶ ماهه گذشته اختصاص یافته‌ و بهترین مصالح و مواد اولیه برای اجرای این فعالیت عمرانی تامین شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از بام میبد؛ مجید بهارستانی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه میبد افزود: در ۶ ماهه گذشته خیابان رودخانه شاه جهان آباد به مساحت ۱۱ هزار متر مربع ، کوچه حسینیه یخدان ، خیابان معلم و کوچه‌های شهر به صورت پراکنده  به مساحت ۵۰۰ تا یک هزار متر مربع آسفالت شده‌است.

شهردار میبد  به رفع مشکل نقطه حادثه خیز در خیابان آیت الله خامنه‌ای و بازگشایی مسیر آن و در صورت کار قرار احداث میدان در این مسیر بر اساس مصوبه شورای ترافیک ، آزاد سازی آخرین پلاک در بلوار زیتون معروف به پیچ مرگ و زیرسازی  و آسفالت این مسیر و همچنین رفع مشکل  میدان حوزه  ودانشگاه اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در مسیر میدان حوزه و دانشگاه ماهی یک تا ۲ تصادف و واژگونی شاهد بودیم که با رفع خطر آن گزارشی از تصادف و واژگونی خودروها تا کنون ارایه نشده‌است.

بهارستانی به آزاد سازی در مسیر  بلوار حسینی نسب و انجام مکمل روشنایی خیابان امام با خریداری ۴۰۰ لامپ کم مصرف و تحویل دادن به اداره برق جایگزینی برای  لامپهای پر مصرف نیز اشاره گرد.

وی مصوب شدن رفع مشکل در خیابان امام روبروی شیرینی فروشی گل سرخ و خریداری مصالح و مواد اولیه برای آسفالت این مسیر را عنوان کرد و از شهروندان میبدی درخواست کرد تا در جمع آوری نخاله های ساختمانی با شهرداری برای داشتن شهری زیبا همکاری کنند.

این مسئول همچنین اظهار کرد: بودجه شهرداری میبد در سال ۹۹ به میزان  ۹۵ میلیارد تومان شامل ۳۷ میلیارد تومان ارزش افزوده و ۵۸ میلیارد تومان عوارض اخذ شده مرتبط به دادن پروانه ساختمان به مردم ، سال ۱۴۰۰ نیز ۱۹۵ میلیارد تومان شامل ۸۵ میلیارد تومان ارزش افزوده و ۵۹ میلیارد تومان عوارض دریافتی محقق شده است و بر این اساس تامین بودجه از محل ارزش افزوده روند افزایشی بیشتری از عوارض دریافتی داشته است.

وی همچنین شهر میبد متشکل از باغشهر و بافت تاریخی را شهر خاص از نظر رسیدگی به پرونده های تغییر کاربری‌ها عنوان کرد و در ادامه نیز همکاری مردم و ادارات و دستگاه‌ها در آزادسازی‌ها و رفع سد معبر را درخواست کرد.

رییس شورای شهر میبد هم در این نشست گفت : رسالت رسانه ها سنگین و دادن و تغییر نگاه و نگرش به مردم با نگاشتن و قلم فرسایی و گوشزد کردن و بیان آنچه از نگاه مسئولان به دور مانده ، است.

جواد فیاضی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد میزان عوارض اخذ شده از مردم اظهار کرد: در گرفتن عوارض از مردم رفتن به سمت واقعیت گرایی و  حقیقت گرایی مورد توجه بوده‌است و عوارض اخذ مبلغ ناچیز و به واقعیت نزدیک نیست و در برخی موارد حتی معافیت اعمال شده ویا تخفیف ویژه داده شده‌است.

وی در مورد بودجه فرهنگی نیز تصریح کرد:  با افزایش این بودجه که در سال ۱۴۰۱ به میزان سه میلیارد تومان مصوب شده ، برنامه محوری و اجرای برنامه‌های فرهنگی در خور شهر میبد  با محوریت کمیسیون فرهنگی شواری اسلامی شهر پیگیری می‌شود.