انتشار فهرست ساختمان‌های دارای تاییدیه ایمنی
انتشار فهرست ساختمان‌های دارای تاییدیه ایمنی
رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: ضروری است تا جهت جلوگیری از بی‌توجهی مالکین ساختمان به بحث ایمنی، شهرداری تهران فهرست ساختمان‌هاي داراي تاييديه ايمنی را منتشر کند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از سرویس شورای شهر افق تهران، احمد صادقی در شصت و ششمین جلسه شورا و در تذکری که تقدیم هیات رییسه کرد نسبت به واگذاری تاییدیه ملزومات ایمنی در صدور پروانه به دفاتر خدمات الکترونیک و طراح هشدار داد و گفت: در ابتدا عرض تسلیت دارم خدمت بازماندگان کشته شدگان حادثه دلخراش فروریختن ساختمان های اداری و تجاری آبادان و طلب سلامتی برای مجروحین این حادثه و عرض خداقوت و خسته نباشید خدمت نیروهای امدادی مستقر در صحنه که شبانه روز در حال تلاش برای رفع آثار این خسارت سنگین مشغول به فعالیت هستند، پیرو پیام مقام معظم رهبری در خصوص اقدامات عبرت آموز برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی ، به شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی تذکر اجرای کامل ضوابط علی الخصوص مبحث سوم مقررات ملی ساختمان را تقدیم می دارم.

صادقی در ادامه افزود: در کنار این موضوع، شهرداری تهران اخیرا موضوع تاییدیه ملزومات ایمنی در صدور پروانه را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر و طراح واگذار نموده و از ۴ خرداد ماه امسال در سامانه های شهرسازی عملیاتی نموده است. شمول این بخشنامه قاطبه صدور پروانه املاک شهر تهران خواهد بود.

وی در ادامه گفت: نظر به اینکه امر تایید ملزومات ایمنی در طراحی نقشه های معماری یک امر تخصصی در حوزه سازمان آتشنشانی شهرداری تهران بوده و با وجود داشتن نهاد تخصصی، واگذاری این امر به دفاتر خدمات الکترونیک که در حال حاضر فاقد تخصص ویژه در این حوزه بوده ، صرف تسریع در صدور پروانه بدون لحاظ تامین ایمنی و حفظ جان شهروندان در ساخت و ساز های جدید شهر تهران امری پذیرفته شده نمی باشد. لازم به ذکر است که در زمان بروز حادثه ، حواله دادن موضوع تقصیر به این نهاد و آن شخص و دفتر ، رافع مسئولیت شهرداری تهران نخواهد بود.

صادقی اظهار داشت: از این رو مقتضی است ضمن توقف این بخشنامه ، با اخذ روش های نوین و هوشمندسازی ، ضمن تسریع در فرایند صدور پروانه ، این موضوع از حوزه تخصصی سازمان آتشنشانی خارج نگردد.

این عضو شورا گفت: ضروری است تا جهت جلوگیری از بی توجهی مالکین ساختمان به بحث ایمنی، شهرداری تهران نسبت به اجرای ماده سوم مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌های موجود شهر تهران در برابر خطر آتش سوزی، مبنی بر انتشار فهرست ساختمان‌های دارای تأییدیه ایمنی (به همراه تاریخ اعتبار) و ساختمان‌های فاقد تأییدیه ایمنی اقدام نماید.

انتهای پیام/