آماده سازی ۳۴ طرح سالم سازی در سواحل گیلان/ معوقات ناجیان غریق پرداخت می شود
آماده سازی ۳۴ طرح سالم سازی در سواحل گیلان/ معوقات ناجیان غریق پرداخت می شود
معاون استاندار گیلان، با بیان اینکه امسال ۳۴ طرح سالم سازی دریا و ۶۸ شناگاه را برای حضور مردم و مسافران آماده سازی کردیم، گفت: این طرح ها از اول تیر فعال می شوند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از گیل فام؛ حسین مصطفی پور، با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و لزوم مدیریت سواحل، اظهار کرد: استان گیلان ۲۸۴ کیلومتر ساحل دارد که شامل ۱۰ شهرستان ساحلی می شود.

وی با بیان اینکه امسال ۳۴ طرح سالم سازی دریا و ۶۸ شناگاه را برای حضور مردم و مسافران آماده سازی کردیم، افزود: ۵۱۲ نقطه خطرآفرین در سواحل استان شناسایی شده است؛ البته به دنبال دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی سواحل شاهد افزایش این نقاط از ۳۰۰ به ۵۱۲ هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، طرح های سالم سازی موجود را برای پذیرایی از مسافران ناکافی دانست و تصریح کرد: گیلان سالانه پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است و بعد از دو سال و نیم درگیری با بیماری کرونا، اکنون مردم فرصت حضور در سواحل شمال را پیدا کردند.

مصطفی پور، با تاکید بر لزوم افزایش طرح های سالم سازی دریا و ساحل، اضافه کرد: این طرح ها براساس منابع اعتباری و ظرفیت های موجود ایجاد می شود و لذا تاکنون ۳۴ طرح را فراهم کردیم که از اول تیر افتتاح می شود.

وی پنج طرح را خصوصی و مابقی را مربوط به نهادهای دولتی دانست و عنوان کرد: خوشبختانه به دنبال درخواست عمومی مردم مبنی بر آزادسازی سواحل، در کمتر از یک ماه سواحل گیلان آزاد شد؛ البته تنها درگیری ۱۵ درصدی داشتیم و بر خلاف مازندران، مردم و مسافران بیشتر از موهبت و دریا و ساحل برخوردار بودند.

جانشین ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی گیلان، ساحل و دریا را یک امتیاز گردشگری دانست؛ نه خطرآفرین و اضافه کرد: ستاد مذکور از ۹ کمیته تشکیل شده و همه دستگاه ها را پای کار آوردیم تا مردم به بهترین نحو از ساحل بهره مند شوند و خطری جان آنان را تهدید نکند.

وی با اشاره به بدهکاری سنواتی ناجیان غریق استان، بیان کرد: با پیگیری های استاندار گیلان بخشی از مطالبات پرداخت شده و به زودی معوقات سال گذشته نیز پرداخت خواهد شد؛ امسال نیز سعی داریم حقوق و دستمزد ناجیان را سر موعد پرداخت کنیم.

مصطفی پور، اداره کل ورزش و جوانان را متولی ناجیان غریق دانست و تصریح کرد: برای ارتقای کیفیت نجات غریق اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی رایگان برای داوطلبان کردیم و تاکنون ۳۰۰ ناجی آماده حضور در طرح ها و شناگاه ها؛ همچنین نقاط خطرآفرین هستند.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه حتی یک نفر هم نباید در سواحل ما غرق شود، گفت: فرمانداران مسئول ستادهای شهرستانی ساماندهی سواحل هستند و لذا باید کنترل و بازرسی دقیق بر سواحل داشته باشند.

وی از اورهال و تعمیر امکانات نجات غریق همچون جت اسکی و قایق موتوری و… خبر داد و افزود: همه دستگاه های فرهنگی را پای کار آوردیم تا یک فضای فرهنگی – ورزشی را در سواحل استان برقرار کنند و شاهد کارهای ضد فرهنگی نباشیم.

ایسنا