هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان کاشمر پس از چندین ماه پیگیری متوالی موفق به اخذ ۳۰ پلاک برای موتورهای سنگین تحت نظارت خود شد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان کاشمر پس از چندین ماه پیگیری متوالی موفق به اخذ ۳۰ پلاک برای موتورهای سنگین تحت نظارت خود شد.

جواد داودی، رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان کاشمر با اعلام این خبر گفت: از حدود یک سال پیش با مساعدت و حمایت آقای شهنازی ریاست اداره ورزش، رایزنی‌های جدی با جناب سرهنگ گراییلی ریاست محترم هیات استان انجام دادیم که به لطف خدا و مساعدت ایشان توانستیم مجوز تخصیص ۲۵ پلاک برای موتورهای سنگین دریافت نماییم.

داودی در ادامه افزود: این اقدام در راستای ساماندهی ۴۰ دستگاه موتور سنگین صورت گرفته و در حال حاضر برای ۳۰ دستگاه موتور پلاک صادر شده و ۱۰ دستگاه دیگر نیز در لیست انتظار صدور پلاک هستند. ضمن اینکه با توجه به فعالیت ۵۰ دستگاه موتور کراس اقدامات لازم صدور پلاکشان در حال انجام است و در این خصوص تعداد ۱۰ پرونده تشکیل شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید از این اقدام به عنوان دستاوردی مهم یاد کرد چرا که حالا کاشمر اولین شهرستان خراسان رضوی است که موفق به دریافت پلاک برای موتورهای سنگین شده است.

در همین راستا جلسه ای با حضور رضا شهنای ریاست اداره ورزش و جوانان، سرهنگ قاسمی جانشین نیروی انتظامی منطقه، سرهنگ عباس نژاد رئیس یگان امداد، سرهنگ نخعی رئیس راهنمایی رانندگی، سرگرد افتاده رئیس پلیس راه کاشمر، جواد داودی رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی و همچنین اعضای این هیات در محل اداره راهنمایی رانندگی برگزار گردید.

طی این جلسه که با هدف تعامل پلیس راهور شهرستان با هیات موتورسواری و همچنین آموزش قوانین و مقررات لازم به موتورسواران تشکیل شد، سرهنگ قاسمی به تبیین اختیاراتی که به واسطه صدور پلاک برای موتورسوران لحاظ می‌شود پرداخت و با تقدیر از اقدام صورت گرفته گفت: ساماندهی موتورهای سنگین امری ضروری بود که با تلاش آقایان شهنازی و داودی حاصل شد. از حالا به بعد هرگونه رسیدگی به درخواست‌های موتورسواران و پیگیری مسائل مسیر مشخصی به خود می‌گیرد. مهمترین درخواست ما از موتورسواران رعایت کامل قوانین و موارد ایمنی است.

در ادامه جناب سرهنگ نخعی رئیس راهنمایی رانندگی نیز با تمجید از ساماندهی موتورهای سنگین اظهار داشت: این مسأله فرصت خوبی است که در اختیار اعضای هیات موتورسواری قرار گرفته است. هدف از این ساماندهی بهبود شرایط موتورسواران است.

وی همچنین در خصوص بیمه موتورسواران گفت: دارندگان موتورسنگین که اعضای هیات موتورسواری و اتومبیلرانی محسوب نیز محسوب می‌شوند بیمه ورزشی هستند و البته پیگیری‌ها برای بیمه شخص ثالث موتور سنگین نیز در حال انجام است.

سرهنگ نخعی در پایان صحبتهای خود ضمن تاکید به لزوم رعایت کامل قوانین خاطرنشان کرد: همراه داشتن گواهینامه در همه حال امری ضروری است. ضمن اینکه فقط فردی اجازه تردد با موتور سنگین را دارد که که پلاک به نامش ثبت شده و در صورت تخطی از این قانون موتور توقیف خواهد شد.

سرگرد افتاده رئیس پلیس راه کاشم به عنوان سومین سخنران این جلسه رعایت شئونات اخلاقی و نکات ایمنی توسط موتورسواران را امری ضروری برشمرد و خطاب به آنها گفت: شما می‌توانید سفیر خوبی برای راهنمایی رانندگی باشید چرا که در بستر قانون و در چارچوب هیات ورزشی فعالیت می‌کنید. از وجود شما عزیزان قطعا استفاده خواهیم کرد و ما نیز به عنوان دوست در کنارتان هستیم.

در پایان رضا شهنازی، ریاست اداره ورزش و جوانان ضمن تشکر از جواد داودی رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی بابت این دستاورد گفت: تمام پیگیری های صورت گرفته از سوی رییس هیات یک طرف و مساعدت های صورت گرفته از سوی راهنمایی رانندگی از طرف دیگر باعث رقم‌ خوردن این اتفاق بزرگ شد. از آقای داودی تشکر میکنم که با همت و تلاش بالا این پروسه سخت را طی کردند تا ثمره‌ای مفید برای اعضای هیات موتورسواری رقم بخورد.

شهنازی همچنین عنوان کرد: این ساماندهی ضمن هویت بخشیدن به موتورهای سنگین، در انجام برخی رسیدگی‌ها نیز به پلیس کمک می‌کند. امیدوارم این اقدام زمینه‌ساز اتفاقات بزرگتر در سطح شهرستان باشد. هیات موتورسواری و اتومبیلرانی تا پیش از این در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف شهرستان حضوری فعال داشته و برای ادامه نیز آقای داودی رئیس هیات بر تداوم این همکاری‌ها تاکید و در این خصوص اعلام آمادگی کامل نموده است.

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره ورزش و جوانان