افتتاح ۵۴۰ واحد مسکن نهضت ملی مسکن در سال‌جاری
افتتاح ۵۴۰ واحد مسکن نهضت ملی مسکن در سال‌جاری
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از افتتاح و بهره برداری ۵۴۰ واحد مسکن در شهر اردبیل تاپایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از تایماز نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص طرح های نهضت ملی مسکن استان اردبیل که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در محل سالن جلسات شهید دادامان راه و شهرسازی اردبیل برگزار شد با اعلام این مطلب اظهار کرد: ۹۳ هزار و ۴۹۲ نفر در سال گذشته در ثبت‌نامی مرحله اولیه نهضت ملی مسکن اطلاعات خود را در سامانه وارد کرده بودند که مرحله جدید ثبت‌نامی‌ها نیز از ۱۵ تیرماه شروع شده است.

وی به متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن به تعداد ۳۴ هزار نفر اشاره کرد و گفت: هشت هزار نفر از این تعداد افتتاح حساب کرده و در شهرستان‌های مختلف با تأمین زمین ساخت واحدها با همراهی بنیاد مسکن آغاز شده است.

حیدری با بیان اینکه تا یک ماه آینده به صورت نهایی زمین مورد نیاز در اردبیل برای ساخت نهضت ملی انجام خواهد شد، تصریح کرد: قول می دهیم تا در مردادماه در این زمینه تعیین تکلیف نهایی را انجام داده و در بهترین نقطه شهر اردبیل زمین برای احداث مسکن تأمین شود.

وی به قرارداد مشارکتی امضا شده با ۹۸۹ نفر در قالب نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: برای ۲ هزار و ۸۸ واحد پروانه ساختمانی صادر شده است.

حیدری از تحویل ۵۴۰ واحد مسکن خبر داد و اظهار کرد: در قالب پروژه‌های مشارکتی با همکاری بنیاد مسکن، سپاه و ستاد اجرایی امام ساخت واحدهای مسکونی در حال انجام است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قرار است برای تأمین منابع مالی ۳۵۰ میلیون تومان در مرکز استان، ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات در سایر شهرستان‌ها پرداخت شود که به ازای ساخت واحدها با تکنولوژی نوین تا ۲۰ درصد افزایش پرداخت تسهیلات را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: در گام نخست ساخت مسکن در مشگین‌شهر هفته گذشته کلنگ‌زنی شد تا عملیات اجرایی یک‌هزار و ۳۷۵ واحد را با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین شاهد باشیم.