یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با گلباران مزار شهدا آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از پایگاه خبری گیل فام و به نقل از  روابط عمومی جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، یازدهمین دوره این جشنواره با گلباران مزار شهدای گرانقدر شهرستان لاهیجان از صبح روزجمعه ۳۱ تیر ماه آغاز شد.

گروههای نمایشی به همراه رضا زنده دل شهردار و دبیر جشنواره، کاظم نظری مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید رحمانی معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، شهرام کرمی از داوران این جشنواره، بهمن کنعانی رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، نگار نادری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، محمد علی صادق حسنی دبیر اجرایی جشنواره و گروه های هنری شرکت کننده در این جشنواره و خبرنگاران رسانه ها با حضور در گلزار شهدا با نثار گل با آرمان های شهدا تجدید پیمان کردند.
رضا زنده دل شهردار لاهیجان و دبیر جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در این مراسم ضمن خیرمقدم به هنرمندان مهمان از سراسر کشور گفت: جشواره تئاتر خیابانی یک حرکت فرهنگی است و این رویداد را در کنار گلزار شهدا که همیشه به یاد آنها هستیم آغاز می کنیم.
وی افزود:یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان، مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از ۳۱ تیر ماه آغاز شده و تا ۲ مرداد ماه هر روز از ساعت ۱۸:۳۰ در ۶ نقطه شهر لاهیجان برگزار خواهد شد.
زنده دل اضافه کرد: پس از فراخوان جشنواره ۱۶۶ اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۱۳۸ اثر در بخش مسابقه و ۲۸ اثر به بخش کودک رسید که پس از بازبینی داوران محترم تعداد ۱۲ اثر در بخش مسابقه و ۵ اثر در بخش کودک این جشنواره پذیرفته شدند و تعداد ۳ اثر هم در بخش جنبی اجرا خواهند کرد.
وی گفت: هم اکنون فضای شهر لاهیجان فضای جشنواره تئاتر خیابانی شده و المانها و پرچم‌های جشنواره تئاتر خیابانی در نقاط مختلف شهر لاهیجان نصب شده و شهروندان چشم انتظار تماشای نمایش های یازدهمین جشنواره خیابانی شهروند لاهیجان هستند.
دبیر جشنواره تئاتر خیابانی شهروند افزود: جای دارد از حمایت مسئولان شهرستان برای همراهی و پشتیبانی برگزاری باشکوه این جشنواره قدردانی کنم.
مجید رحمانی معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هم در این مراسم با معرفی استان گیلان و شهر لاهیجان گفت: گیلان استان هشت هزار شهید جانفشان و میرزا کوچک جنگلی و شهر لاهیجان هم شهر شهدای گرانقدر از جمله شهید کریمی و شهر دکتر حشمت است که در زمان میرزا کوچک والی این منطقه بود.
وی ضمن خیرمقدم به هنرمندان گفت: امسال علاوه بر لاهیجان، با تصمیم و برنامه ریزی ستاد جشنواره، دیگر شهرستان های استان هم از سفره جشنواره استفاده کرده و شاهد اجرای نمایش های این جشنواره در شهر خود خواهند بود.
کاظم نظری مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم ضمن قدردانی از نگاه فرهنگی و هنری مدیریت شهری لاهیجان گفت: با تلاش های صورت گرفته امسال امیدواریم شاهد اجراهای خوبی در جشنواره باشیم و از زحمات همه عوامل برگزاری این جشنواره جای دارد قدردانی کنم.

گروه های نمایشی و مسئولان حاضر در این مراسم در ادامه، پس از ادای احترام به شهدای گرانقدر شهرستان و تقدیم این جشنواره به شهیدان دلال خوش و توسلی از شهدای هنرمند عرصه نمایش، به صورت پیاده از گلزار شهدا به سمت عمارت باغ ملی حرکت کردند و با اجرای نمایش لیگ جهانی از آبادان یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به طور رسمی آغاز شد.