معاون اجرایی رئیس جمهور از پروژه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل۲ و چند واحد تولیدی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از تایماز نیوز به نقل از  روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل، معاون اجرایی رئیس جمهور که طی سفر یک روزه وارد استان اردبیل شده بود ضمن بازدید از پروژه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب و واحد تولیدی آرتا فارما در شهرک صنعتی اردبیل۲ ، از شهرک های غیردولتی آرتا انرژی، آرتا پلاست و امید فارمد بازدید کرد.

سید صولت مرتضوی در جریان بازدید از پروژه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل۲ گفت: این سفر با هدف بازدید میدانی از پروژه‌های نیمه تمام استان، پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری و همچنین افتتاح چندین طرح عمرانی انجام می شود و تلاش دولت بر این است تا نهضت خدمت رسانی به مردم تداوم داشته باشد.

وی ضمن ابراز رضایت از پیشرفت فیزیکی پروژه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل۲، ابراز داشت: خوشبختانه با بازدیدهای میدانی امروز مشاهده شد که معدل پیشرفت فیزیکی پروژه های در دست اجرا از وضعیت قابل قبولی برخوردار است و استان اردبیل به کارگاهی فعال در حوزه فعالیت های عمرانی و زیرساختی تبدیل شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره تزریق منابع مالی مناسب در سال گذشته برای اجرای پروژه های عمرانی، خاطرنشان کرد: در جریان سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل، اجرای ۷۸ طرح عمرانی در طول بازه زمانی سه تا ۴ ساله برای این استان مصوب شده بود که خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد تومان از محل این سفر به صورت نقدی به پروژه های عمرانی پرداخت شده است.

وی از تعهد دولت در تامین و ابلاغ به موقع این منابع در سال جدید خبر داد و تصریح کرد: در سال مالی جدید نیز منابع مالی مناسبی برای پروژه های زیرساختی و عمرانی در نظر گرفته شده است و استان اردبیل از قدرت بالایی در جذب این منابع دارد.

شایان ذکر است مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل۲ با استفاده از پیمانکاران بومی استانی احداث شده است و فرآیند تصفیه پساب این مدول یکی از مدرترین و کاراترین سیستم هایی است که در تصفیه فاضلاب پساب های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

این پروژه یکی از مهمترین پروژه های شرکت شهرک های صنعتی است که پالایش اسمی روزانه تا ۴۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز را دارد و برای اجرای آن ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

قول مساعد معاون اجرایی رئیس جمهور برای حل مشکلات واحدهای تولیدی
معاون اجرایی رئیس جمهور در جریان بازدید از واحد تولیدی آرتا فارما در شهرک صنعتی اردبیل۲، از پیگیری ها برای حل مشکلات این واحد تولیدی خبر داد.

این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۳ هکتار و با زیربنای یک هکتار با زمینه محصولات دارویی سرم احداث شده است که با نصب ماشین آلات و بهره برداری از آن، ضمن تامین بخش عمده ای از نیاز کشور به این نوع محصولات دارویی، زمینه اشتغال برای ۲۲۰ نفر نیز فراهم خواهد شد.

سید صولت مرتضوی در ادامه بازدیدهای خود از واحدهای تولیدی استان اردبیل، از سه شهرک صنعتی غیردولتی آرتا انرژی، آرتا پلاست و امید فارمد در شهرستان نمین نیز بازدید کرد.