۹۷ اکیپ روز عید قربان ناظر ذبح دام در استان خوزستان هستند
۹۷ اکیپ روز عید قربان ناظر ذبح دام در استان خوزستان هستند
مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: 97 اکیپ ثابت و سیار نظارتی روز عید قربان وظیفه بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی در مکان‌های مجاز عرضه دام زنده در این استان را برعهده دارند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، دکتر مصطفی کنار کوهی در این خصوص افزود: این گروه‌ها متشکل از ۴۵ نفر دامپزشک، ۱۰۸ نفر کارشناس بازرس بهداشت گوشت و ۴۵ نفرناظر ذبح شرعی وظیفه کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام‌ها در روز عید قربان را در استان خوزستان برعهده دارند.
وی ادامه داد: ذبح دام در روز عید قربان امسال در محل های از پیش تعیین شده و کشتارگاه‌های دام استان انجام می‌شود و ناظران ذبح شرعی برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ در این محل‌ها مستقر و آماده خدمت رسانی به مردم استان هستند.
مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از بیماری‌های مشترک خطرناک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت، نیاز است مردم از هرگونه ذبح دام در منزل، معابر و خارج از کشتارگاه به شدت خودداری کرده و ذبح دام‌ها در کشتارگاه ها و زیر نظر بازرسان شرعی و بهداشتی این اداره کل انجام شود.
کنار کوهی گفت: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده تمامی کشتارگاه‌های دام در شهرستان‌های استان خوزستان در روز عید قربان از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ فعال و آماده ذبح دام‌های قربانی خیرین به صورت رایگان هستند.
وی محل استقرار گروه‌های ثابت ناظر بهداشتی و شرعی را در کشتارگاه‌ها و میادین دام و ادارات دامپزشکی شهرستان ‌ها عنوان کرد.
کنار کوهی به شهروندان توصیه کرد با توجه به احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو(CCHF ) نیاز است ، قبل از مصرف، گوشت دام‌های قربانی را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد نگهداری کنند.
شایان ذکر است محل ذبح دام ها در شهر اهواز به آدرس ذیل است.
۱- انجمن خیریه ۱۴ معصوم
۲- کمیته امداد امام خمینی ( ره )
۳- خیریه دارالصدیقه شهیده ( کوی مندلی )
۴- دروازه
۵- بلوار جمهوری ( نخلستان )
۶- کوی ۲۲ بهمن
۷- کوی آل صافی
۸- ورودی بهشت آباد
۹- کشتارگاه دام اهواز