از ۳۲ مرکز خدمات غیردولتی ۲ مرکز در کاشمر فعال می‌شود/ هدف ما افزایش بازدهی و جلوگیری از موازی کاری است
از ۳۲ مرکز خدمات غیردولتی ۲ مرکز در کاشمر فعال می‌شود/ هدف ما افزایش بازدهی و جلوگیری از موازی کاری است
کارشناس مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هماهنگی های لازم برای فعالیت 32 مرکز خدمات غیردولتی در سطح استان انجام شده که از این تعداد 2 مرکز در شهرستان کاشمر فعال می‌شوند و افزایش بازدهی و اصلاح روند کنونی، واگذاری خدمات کشاورزی به مراکز غیردولتی و جلوگیری از موازی کاری با سایر دستگاه ها و نهادها از اهداف ما است.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ گردهمایی مراکز خدمات غیر دولتی شهرستان های کاشمر،کوهسرخ و مه ولات با حضور کارشناس مدیریت هماهنگی ترویج سازمان در محل مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر برگزار شد.

کارشناس مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گردهمایی مراکز خدمات غیر دولتی گفت: در سال گذشته بنا به این بوده است که بخش عمده امور ترویج به بخش خصوصی واگذار شود که به دلیل تکمیل نبودن زنجیره اطلاعات این امر در سال جاری محقق خواهد شد.

محمدرضا رضایی افزود:۱۴۹ فعالیت ترویج قابل واگذاری به مراکز خدمات غیردولتی می باشد که تقریبا بیش از ۹۰ درصد امور را شامل می شود.

وی در ادامه استفاده از تجریبات گذشته و رفع نقاط ضعف و استفاده از نقاط قوت در تشکیل اینگونه مراکز را ضروری دانست و از جمله وظایف مهم این مراکز را توسعه کشاورزی قراردادی عنوان کرد.

کارشناس مدیریت ترویج سازمان بیان کرد: از جمله اهداف تشکیل و شکل گیری این مراکز می توان به افزایش بازدهی و اصلاح روند کنونی، واگذاری خدمات کشاورزی به مراکز غیردولتی و جلوگیری از موازی کاری با سایر دستگاه ها و نهادها اشاره کرد.

او تصریح کرد: هماهنگی های لازم برای فعالیت ۳۲ مرکز خدمات غیردولتی در سطح استان انجام گرفته است که ازاین تعداد ۲ مرکز در بخش های مرکزی و فرح دشت شهرستان کاشمر فعالیت خود را انجام خواهند داد.

وی اظهار کرد: شروع فعالیت این مراکز باید حداقل با ۵ عضو با تخصص های مختلف باشد که ازاین تعداد ۳ نفر آنها حتما می بایست دارای پروانه اشتغال باشند.

معاون فنی جهاد کشاورزی کاشمر در ادامه مراسم گفت: در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی این مراکز می توانند کلیه وظایف و فعالیت های یک مرکز جهاد کشاورزی را انجام دهند.

احمدرضا محمودی مقدم افزود: جهاد کشاورزی هر شهرستان می تواند در خصوص واگذاری محل فعالیت و همچنین نیروی انسانی همکاری های لازم را انجام دهد تا به مرور زمان استقلال این مراکزصورت پذیرد.

وی تسهیل در روند کار مردم را از اهداف مهم تشکیل این مراکز عنوان کرد و یادآور شد: فعالیت مراکز غیر دولتی تقریبا در کشور نوپا می باشد که این امر می طلبد وظایف مورد نظر کم کم به این مراکز واگذار شود تا تأثیر گذاری خود را نمایان سازد.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد