افزایش یارانه سازمان بهزیستی، نجات بخش مؤسسه رمضان/ ۱۰۰معلول ذهنی نگهداری می‌کنیم
افزایش یارانه سازمان بهزیستی، نجات بخش مؤسسه رمضان/ ۱۰۰معلول ذهنی نگهداری می‌کنیم
مدیر مؤسسه خیریه رمضان کاشمر با بیان اینکه پرسنل ما در شرایط سخت کرونایی با افتخار در کنار مددجویان ماندند و هرگونه خطر را تا پای جان پذیرا شدند گفت: منابع درآمدی مؤسسه، یارانه سازمان بهزیستی، مشارکت مردمی و اخذ شهریه از خانواده ها است که با توجه به شرایط اقتصادی؛ مشارکت مردمی کاهش بسیار چشمگیری داشته و با توجه به بی سرپرست بودن اکثر مددجویان، اخذ شهریه از خانواده‌ ها نیز بسیار ناچیز است و تنها افزایش یارانه سازمان می‌تواند نجات بخش ما باشد.

مجید اسکندری تربقان، مدیر مؤسسه خیریه رمضان شهرستان کاشمر در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار ترشیز خوان؛ اظهار کرد:  فعالیت مراکز شبانه روزی جزو اولین هایی است که براساس اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش غیردولتی واگذار شده است و این مراکز در قالب کاربری های مختلف روزانه، شبانه روزی ، ویزیت و مراقبین در منزل در طول بیش از ۳۰ سال عملکرد درخشان خود، فراز و نشیب های فراوانی را در خدمت رسانی و توانمند سازی گروههای هدف سازمان بهزیستی تجربه کرده اند.

وی گفت: مؤسسه خیریه رمضان کاشمر که از سال ۱۳۷۹ فعالیت شبانه روزی خود را با نگهداری از معلولین ذهنی بی سرپرست و بی بضاعت در ساختمانی استیجاری شروع کرد، در آغاز راه با مشکلات عدیده ای مواجه بود که به فضل خداوند متعال و همت کلیه پرسنل و همیاری نیکوکاران موانع و مشکلات زیادی را پشت سرگذاشتیم تا به این مرحله رسیدیم که در حال حاضر در ساختمان ملکی خود موسسه از ۱۰۰ معلول ذهنی که اکثرا بی سرپرست و مجهول الهویه می باشند به صورت شبانه روزی نگهداری می‌کنیم و خدمات توانبخشی و پرستاری به این عزیزان ارائه می دهیم و بار بسیار سنگینی را از روی دوش خانواده ها و جامعه برداشتیم.

ساختمانی با زیربنایی ۲۵۰۰ مترمربع و ظرفیت پذیرش ۹۰ سالمند/ با حدود ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی

اسکندری افزود: در کنار فعالیتهای مربوط به به معلولین؛ در مهرماه سال ۱۳۹۵ پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان بهزیستی؛ مرکز سالمندان ( بی بی و بابو ) مؤسسه با ظرفیت فعلی ۲۰ نفر را نیز در ساختمانی مجزا راه اندازی کردیم و به صورت شبانه روزی خدمات پرستاری و توانبخشی به این عزیزان ارائه می دهیم و در حال حاضر ساختمانی با زیربنایی ۲۵۰۰ مترمربع و ظرفیت پذیرش ۹۰ سالمند در دست اقدام داریم که حدود ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی در پاسخ به خبرنگار ما که از برنامه های آینده مؤسسه سؤال کرد؟ گفت: تاسیس و راه اندازی مرکز معلولین ذهنی پسر از برنامه‌های ما است که مجوزهای لازم جهت ساخت از دستگاههای مربوط اخذ شده که پس از تکمیل ساختمان سالمندان به امید خدا ساخت آن شروع خواهد شد.

مدیر مؤسسه خیریه رمضان شهرستان کاشمر افزود: زمین این مرکز از طرف مرحوم  آقای یزدانی واقع در جاده خلیل آباد قبل از امامزاده سید محمد(ع) به موسسه واگذار  که دیوارکشی و خرید امتیازات آب، برق و تلفن انجام شده است.

ایجاد فرصت شغلی برای ۵۰ نفر از نیروهای تخصصی و غیرتخصصی

اسکندری تربقان در ادامه مصاحبه در خصوص اهمیت و جایگاه مؤسسه خیریه رمضان کاشمر بیان داشت: ایجاد فرصت شغلی برای ۵۰ نفر از نیروهای تخصصی و غیرتخصصی؛ حضور در بطن شهرستان و ایجاد بستر اجتماعی و فرهنگی در امر توانبخشی و جایگاه معلولین قسمتی از خدمات ما است که می‌تواند جایگاه مؤسسه را نشان دهد.

وی ادامه داد: حضور مددجویان و برخورداری از خدمات متعدد تخصصی که علاوه بر ارتقاء توانمندی، زمینه برخورداری از زندگی اجتماعی و فردی، آسایش، آرامش و امنیت اجتماعی و روانی جامعه را فراهم کرده و نگهداری و اقدامات مراقبتی، بهداشتی و دارویی شبانه روزی از گروه هدف از جمله مددجویان بی‌سرپرست، مجهول الهویه در جهت تأمین  امنیت روانی خانواده ها و جامعه از دیگر خدمات مؤسسه رمضان است.

 حمایت و همراهی و پشتیبانی مالی، نیاز مؤسسه خیریه رمضان

مدیر مؤسسه خیریه رمضان کاشمر گفت: پرسنل این موسسه با تمام توان در طول بیش از دو سال شرایط سخت کرونایی، در قالب برنامه های مدون آموزش و توانبخشی، شانه به شانه در کنار مددجویان ماندند و هرگونه خطر را در مسیر ارایه خدمت به گروههای هدف، تا پای جان پذیرا شدند و امیدواریم که در جهت ارائه خدمات بیشتر به معلولین مورد توجه قرار بگیرد.

وی در خصوص مشکلات مؤسسه بیان داشت: در سال جاری، با توجه به شرایط اقتصادی و تورمی که ناشی از اصلاح ساختارهای مالی کشورمان، گریبانگیر جامعه شده است، بحران مالی ناشی از افزایش های بیش از معمول، پایه حقوق و مزایا و بیمه ماهانه پرسنل شاغل در کنار افزایش سرسام آور قیمت اقلام مصرفی به خصوص اقلام تغذیه ای، بهداشتی و دارویی و سایر هزینه های جاری از جمله مشکلات ما است که امیدواریم مسئولین با اعمال افزایش های متناسب در یارانه ی این مرکز ما را یاری دهند.

افزایش یارانه سازمان می تواند نجات بخش مؤسسه جهت خدمات دهی بهتر باشد

اسکندری تربقان ادامه داد: منابع درآمدی مؤسسه، یارانه سازمان بهزیستی، مشارکت مردمی و اخذ شهریه از خانواده ها است که با توجه به شرایط اقتصادی؛ مشارکت مردمی کاهش بسیار چشمگیری داشته، ضمن اینکه با توجه به بی سرپرست و مجهول الهویه بودن اکثر مددجویان، اخذ شهریه از خانواده  ها نیز بسیار ناچیز است و تنها افزایش یارانه سازمان می تواند نجات بخش مؤسسه جهت خدمات دهی بهتر باشد.

وی در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص مسیر ارتباطی و راههای کمک خیرین به مؤسسه خیریه رمضان؟ روش‌های ذیل را یادآور شد:

شماره کارت بانک ملی موسسه:  ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۲۵۶۵۴

شماره حساب در بانک صادرات: ۰۱۰۱۱۵۶۹۰۲۰۰۳

پرداخت از طریق موبایل: #۶۶۵۶۰*۶۶۵۵*

تلفن مؤسسه خیریه رمضان کاشمر: ۵۵۲۳۳۸۸۸ – ۰۵۱

شماره همراه مجید اسکندری تربقان، مدیریت مؤسسه خیریه رمضان: ۰۹۱۵۳۳۱۶۷۳۲

وی در پایان مصاحبه با بیان شعری زیبا یادآور شد: امید داریم با تلاش جهادی پرسنل مؤسسه و همراهی و پشتیبانی مسئولین و مردم دلسور و متعهد، خدمات شایسته تری به معلولین شهرمان ارائه دهیم.

حاصل خون جگر خوردن و سرسختی ما        باده ای شد که به جام ظفر انداخته ایم

بسیار آتش عشق از دل ما شعله کشید             تا در این بادیه طرحی دگر انداخته ایم.

انتهای پیام/