جمع‌آوری بیش از ۱۷ هزار معتاد متجاهر در تهران
جمع‌آوری بیش از ۱۷ هزار معتاد متجاهر در تهران
استاندار تهران از جمع‌آوری بیش از ۱۷ هزار معتاد متجاهر در تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ سرویس اجتماعی افق تهران، محسن منصوری صبح دوشنبه در جلسه قرارگاه اجتماعی استان تهران با اشاره به برگزاری مستمر این جلسات با حضور رؤسای دستگاه‌ها اظهار داشت: بخشی از جلسه به پیگیری مسائل استانی به ویژه در مورد جمع آوری معتادین متجاهر اختصاص داشت که این اقدام به خوبی پیش می‌رود و توسعه ظرفیت‌های جمع آوری معتادین نیز هم مطرح شد تا بتوانیم به ظرفیت ۲۵ هزار نفر برسیم.

وی افزود: گزارش اولیه حاکی از این است که حدود ۲۵ هزار معتاد متجاهر داریم البته آمار نسبی و حدودی است که از این تعداد بیش از ۱۷ هزار نفر جمع آوری شده و ۲۵۰۰ نفر ظرفیت خالی ظرف ۱۰ روز آینده تکمیل می‌شود.

استاندار تهران بیان داشت: تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر ظرفیت برای نگهداری معتادین متجاهر ایجاد شده و اقدامات عملیاتی و اجرایی برای ایجاد ۵ تا ۶ هزار ظرفیت باقی مانده پیگیری می‌شود.

منصوری در ادامه با اشاره به محوریت جلسه امروز به بررسی آسیب‌های اجتماعی شهرستان بهارستان گفت: شهرستان بهارستان متراکم‌ترین شهرستان استان است، چرا که در ۶۴ کیلومترمربع بیش از ۷۰۰ هزار نفر متمرکز هستند؛ به لحاظ اجتماعی این شهرستان مردم شریف و زحمت کش دارد و معروف به شهرستان شور عاشوراییان است.

وی عنوان داشت: بیش از ۱۶۰۰ هیئت، ۱۴۰ حسینیه و ۱۰۰ مسجد در این شهرستان فعالیت دارند که حاکی از ظرفیت فوق العاده این شهرستان است؛ البته تراکم و تمرکز جمعیت، مشکلات اجتماعی هم برای شهرستان ایجاد کرده است.

استاندار تهران با اشاره به حضور همه دستگاه‌های مرتبط و همچنین معاون آقای مخبر و رئیس سازمان برنامه در جلسه برای بررسی جزئیات مسائل شهرستان بهارستان افزود: مقرر شد ظرف ۱۵ روز جدول نیازها و ضروریات شهرستان با تعیین محل منابع احصا شود و با تقسیم کار میان دستگاه‌ها، رفع نیازهای اجتماعی شهرستان در اولویت مجموعه استان قرار گیرد تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.

منصوری گفت: در مورد مراکز فرهنگی؛ کتابخانه ها، فرهنگسراها، مدارس، شیوه رسیدگی به مباحث امنیتی، معتادین متجاهر، بهداشت و سلامت و غیره موضوعات مختلف مطرح شد تا مردم به زودی ثمرات این تصمیمات را احساس کنند.

انتهای پیام/