اردوی جهادی تخصصی در منطقه ترشیز تا اوایل شهریور ادامه دارد/ پیگیر درمان محرومین تا سطح استان هستیم
اردوی جهادی تخصصی در منطقه ترشیز تا اوایل شهریور ادامه دارد/ پیگیر درمان محرومین تا سطح استان هستیم
مسئول بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: اردوی جهادی تخصصی کادر درمان ما از 25 مردادماه جاری در منطقه ترشیز شروع شده و تا یک شهریور ادامه دارد.

حسین مختاری، مسئول بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ترشیز خوان؛ در خصوص اردوی جهادی تخصصی که در شهرستان کاشمر برگزار کردند گفت: این اردوی جهادی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مدت دو روز است که در بخش فرحدشت کاشمر در حال اجرا است و خوشبختانه تنوع خدمات درمانی خوبی جهت خدمت به مردم ارائه شده.

مسئول بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی افزود: پزشکان در انواع و اقسام تخصص ها اعم از قلب، داخلی، پوست، چشم پزشکی، دندان پزشکی، بینایی سنجی، جراحی و غیره به مدت دو روز از ۲۵ مردادماه جاری مسقر هستند و خدمانت لازم را ارائه می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تمامی خدمات ارائه شده به صورت رایگان انجام می‌شود؟ بیان داشت: تمامی خدمات به غیر از دارو به صورت رایگان انجام می‌شود و البته در مورد دارو هم هماهنگی‌های لازم انجام شده تا به افرادی که واقعا از عهده پرداخت هزینه‌های دارو برنمی‌آیند به صورت رایگان تحویل داده شود.

مختاری گفت: در خصوص بینایی سنجی هم هماهنگ شده کسانی که با تأیید بسیج شهرستان، نیازمند هستند عینک رایگان در اختیار آنها قرار داده شود.

وی در رابطه با اینکه آیا پیگیری درمان در این اردوها انجام می‌شود یا خیر؟ بیان کرد: پیگیری در بحث درمان داریم چرا که متخصصین ما مدت زمان کمی در اینجا هستند و قطعا پیگیری درمان در دستور برنامه های ما بوده و هست.

مسئول بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی افزود: چنانجه بیمار یا بیماران ما، نیاز به ارجاع و پیگیری درمان داشته باشند هماهنگی لازم انجام شده تا ادامه درمان در بیمارستان کاشمر انجام شود و چنانچه ادامه درمان نیاز به امکانات بیشتر و مراجعه به پزشکان فوق تخصص باشد با دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز هماهنگ شده و در استان اقدامات درمانی لازم انجام می‌شود.

مختاری در پاسخ به اینکه برنامه بعدی اردوی جهادی تخصصی بعد از بخش فرح دشت کجا است؟ گفت: اردوی بعدی ما در شهرستان خلیل آباد به مدت دو روز است و خوشاب در نوبت بعدی قرار دارد که با توجه به جمعیت تحت پوشش، روزهای بیشتر یدر خدمت مردم خوشاب خواهیم بود و بعد از خوشاب عازم تربت جام هستیم.

وی ادامه داد: اردوهای جهادی ما در طول سال تداوم دارد و با برنامه ریزی‌های قبلی که داریم با همکاری سپاه و شبکه بهداشت شهرستانها، مناطق محروم یا مناطقی که به متخصصین دسترسی ندارند شناسایی و خدمات درمانی رایگان ارائه می‌شود.

حرف آخر

تلاش می‌کنیم بتوانیم با برگزاری این اردوهای جهادی تخصصی، گوشه‌ایی از مشکلات درمانی مردم را کاهش دهیم.

خبرنگار و عکاس: حوریه صادقی زیرک آباد