افزایش سه برابری قطارهای اربعین/ احداث راه‌آهن شلمچه – بصره در مرحله انجام مطالعات عمرانی است
افزایش سه برابری قطارهای اربعین/ احداث راه‌آهن شلمچه – بصره در مرحله انجام مطالعات عمرانی است
مدیر عامل راه آهن کشور گفت: تعداد قطارها در ایام اربعین بیش از سه برابر شده است و این حجم بی نظیر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از  هنر قلم، سید میعاد صالحی، مدیر عامل راه آهن کشور امروز در حاشیه بازدید از خط راه آهن جنوب اظهار داشت: در ایام اربعین ١۴٠١ و سال نخست فعالیت دولت سیزدهم توفیق شد که در حوزه حمل و نقل ریلی خدمت رسانی داشته باشیم.

مدیر عامل راه آهن کشور عنوان داشت: در ایام اربعین نسبت به تابستان برای مسیر تهران به اهواز، خرمشهر و کرمانشاه تعداد قطارها را دو برابر کردیم و افزون بر آن طی ده روز گذشته قطارهای تهران به خرمشهر را با توجه به حجم زائران سه برابر کردیم.

صالحی با اشاره به استقرار ریل باس در مسیر پایانه خرمشهر ترمینال شلمچه بیان داشت: یک ریل باس از مرز شلمچه در حال خدمت رسانی رایگان به زائران‌حسینی است.

وی افزود: تعداد قطارها در ایام اربعین بیش از سه برابر شده است و این حجم بی نظیر بوده است.

مدیر عامل راه آهن کشور ادامه داد: با توجه به پیک بازگشت زائران اربعین از مرز شلمچه بازدید داشتیم تا در صورت نیاز افزون بر قطارهای فوق العاده سه برابری یک قطار دیگر را نیز در مرز مستقر کنیم.

صالحی گفت: هر ریل باس حدود ۶٠٠ مسافر را جای می‌دهد و پیش بینی می شود که از پایانه شلمچه تا خرمشهر ١٠٠ تا ١٣٠ هزار مسافر در این ایام جابه جا شده اند؛ حوزه حمل و نقل ریلی تلاش داشته تا در این ایام خدمات ارزنده ای را به زائران‌حسینی ارائه دهد.

وی در پایان با اشاره به آخرین وضعیت راه آهن شلمچه_ بصره ابراز داشت: از دی ماه تفاهم نامه ای در این زمینه به امضا رسید؛ همچنین موانعی در مسیر قرار داشت که سعی داریم برطرف کنیم؛ افزون بر آن دولت عراق در شرایط ثبات نیست اما ما در این شرایط مذاکرات را پیش بردیم و به موازات آن در حال مطالعات عمرانی برای احداث خط هستیم.