تجلیل از رزمندگان به علت دفاع مردانه‌‌شان است/ بعد دفاعی جنگ تحمیلی مورد توجه ویژه قرار بگیرد
تجلیل از رزمندگان به علت دفاع مردانه‌‌شان است/ بعد دفاعی جنگ تحمیلی مورد توجه ویژه قرار بگیرد
امام جمعه شهرستان کاشمر گفت: تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس به علت دفاع مردانه‌ایی است که از این مرز و بوم انجام دادند. تا زمانی که همبستگی و اقتدار باشد دشمن جرأت حمله نخواهد داشت و درسی که از دفاع مقدس می‌توان گرفت همین است.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ امروز چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱، همزمان با سراسر کشور برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با سخنرانی رهبر معظم انقلاب به صورت تصویری شروع شد.

قبل از آغاز مراسم سخنرانی رهبر انقلاب، مراسم تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در سالن همایش فرمانداری شهرستان کاشمر برگزار شد.

حجت‌الاسلام جواد طاهری، در این مراسم گفت: امروز جنگ، جنگ اراده هاست و فرزندان این مرز و بوم با آگاهی از ارزشهای انقلاب است که می‌توانند با اراده قوی از ملت و کشور خود دفاع کنند.

امام جمعه شهرستان کاشمر بیان داشت: بهترین کسانی که می توانند وقایع هشت سال جنگ تحمیلی را برای فرزندان این مرز و بوم روایت کنند کسانی هستند که در میدان دفاع بودند.

وی افزود: همایش ما برای تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس به علت دفاع مردانه‌ایی است که از این مرز و بوم انجام دادند و بعد دفاعی جنگ تحمیلی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام طاهری گفت: دشمن علیه ما جنگید که ما را تسلیم خود کند اما نتوانست موفق شود و صدام به عنوان متجاوز جنگ شناخته و معرفی شد و حمله صدام به کویت متجاوز بودن و ظالم بودن صدام را به جهانیان و حتی کشورهایی که از او حمایت می‌کردند ثابت کرد.

وی با تأکید بر اینکه ما دفاع مردانه داشتیم بیان کرد: در دوره قاجار و رژیم پهلوی بخشی از افغانستان و قسمتی از شمال کشور و بحرین را در جنگ های مختلف از دست دادیم اما آن دوران گذشت چرا که ایران امروز، ایران مقتدر است.

امام جمعه شهرستان کاشمر ادامه داد: مقاومت ما باعث شد کشورهای دیگر هم الگو بگیرند و در برابر دشمنان خود مقاومت کنند.

حجت‌الاسلام طاهری تأکید کرد: اتحاد و همبستگی ما باعث یأس دشمنان است و زمانی دشمن به یک کشور حمله می‌کند که شاهد تفرقه در ان کشور باشد و احساس ضعف ببیند.

وی گفت: تا زمانی که همبستگی و اقتدار باشد دشمن جرأت حمله نخواهد داشت و درسی که از دفاع مقدس می‌توان گرفت همین است.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه امروز قدرت نظامی ما بازدارنده است بیان داشت: راویان ما نه‌ تنها در هفته دفاع مقدس بلکه در طول سال روایتگری کنند تا فرزندانمان نسبت به ارزشهای انقلاب آگاهی بیشتری کسب کنند.

وی یادآور شد: کتابهایی مانند خاک های نرم کوشک، از توسلات رزمندگان ما روایت کرده است و امدادهای غیبی دفاع مقدس باید مورد توجه قرار بگیرد و وقایع هشت سال دفاع مقدس که به تعبیر مقام معظم رهبری دانشگاه است باید بیش از پیش روایت شود.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد